Muzeum Sztuki w Łodzi promuje sztukę

Muzeum Sztuki w Łodzi rozpoczęło wielką kampanię promocyjną na billboardach i citylightach. W Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi można spotkać intrygujące wezwania do zainteresowania artystycznymi wydarzeniami.

Aktualizacja: 12.04.2014 18:05 Publikacja: 12.04.2014 18:01

Muzeum Sztuki w Łodzi promuje sztukę

Foto: materiały prasowe

Na 400 billboardach i 255 citylightach kilka osób zachęca nas do tego na różne sposoby. Janusz Janczukowicz – lekarz i wykładowca wyraża to chyba najprościej: „Sztuka jest dla was". Ekonomista Aleksandra Preczyńska, dziergając czerwony szalik, przekonuje, że „Sztuka to forma relaksu". Aktor Kamil Maćkowiak, wskazując na rzeźbę Aliny Szapocznikow, zauważa, że „Sztuka ma wiele twarzy".

Do realizacji kampanii zostali zaproszeni aktywni przedstawiciele publiczności Muzeum Sztuki, należący do programu „Ms club". Klub wystartował w czerwcu ubiegłego roku i obecnie jego społeczność liczy ponad 150 osób. Może do niego przystąpić każdy, kto interesuje się kulturą i sztuką. Klubowicze cieszą się możliwościami i przywilejami, których nie mają inni zwiedzający, m.in.: mają nieograniczony bezpłatny wstęp na wszystkie wystawy w ms1, ms2 oraz Pałacu Herbsta, a także uczestniczą w wydarzeniach zamkniętych i przedpremierowych oprowadzaniach.

- Spośród klubowiczów wybraliśmy 6 osób, które zgodziły się na czas kampanii zostać oficjalnymi ambasadorami marki Muzeum Sztuki w Łodzi - mówi Anita Dalbiak, kierowniczka Działu Promocji Muzeum. Pozostała trójka to muzyk- pianista Jan Przepałkowski, inżynier elektryk Bożena Bobińska i maturzystka Paulina Szklarek . Praca nad kampanią rozpoczęła się od otwartego hasła: „Sztuka to..." , którą każdy z jej pasjonatów starał się uzupełnić własną wypowiedzią.

Droga do sztuki każdego z klubowiczów była inna."Łódzkie Muzeum Sztuki to miejsce, które odwiedzam od dzieciństwa. Mając 9 lat zostałem jednym z laureatów konkursu graficznego zorganizowanego przez ms, z czego jestem dumny do dziś" -    mówi Janusz Janczukowicz.

„ Sztuka zawsze „krążyła" wokół mnie. Raz była na wyciągniecie ręki, by za chwilę oddalić się, zbyt daleko, aby jej sięgnąć. Nie można wyrzucić jej z duszy, bo wraca ze zdwojoną siłą w najmniej oczekiwanym momencie" – dodaje  Aleksandra Preczyńska.

Muzeum planuje jeszcze realizację kilku wariantów spotu reklamowego z udziałem Jana Peszka. Spot będzie emitowany w ogólnopolskiej telewizji o profilu kulturalnym, a także można go będzie oglądać go w internecie

Muzeum Sztuki w Łodzi jest jedną z najstarszych na świecie instytucji gromadzących i promujących sztukę nowoczesną. Jego początki sięgają lat 20. i 30. , kiedy radykalni artyści z grupy a.r. (m.in. Władysław Strzemiński, Katarzyna Kobro, Henryk Stażewski) rozpoczęli akcję gromadzenia awangardowej sztuki europejskiej.

Muzeum chlubi się unikatowymi zbiorami m.in. artystów z kręgu kubizmu, futuryzmu, dadaizmu, surrealizmu, konstruktywizmu, jak i pracami z zakresu sztuki nowych mediów, filmu eksperymentalnego i wideo.

Monika Kuc

Rzeźba
Anatomia antyku na Zamku Królewskim z kolekcji Stanisława Augusta
Rzeźba
Rzeźby Abakanowicz wkroczyły na Wawel. Jej drapieżne ptaki nurkują wśród drzew
Rzeźba
Salvador Dalí : Rzeźby mistrza surrealizmu
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu