Reklama

Anna Nowacka-Isaksson: Nie wierzcie oskarżonym

Państwo traci miliardy na konfabulacjach przestępców.

Publikacja: 22.05.2024 04:30

Anna Nowacka-Isaksson: Nie wierzcie oskarżonym

Foto: Adobe Stock

W procesach karnych sytuacja finansowa osoby oskarżonej determinuje wysokość grzywny i rozstrzyga, kto ma ponieść koszty adwokata. Jednak dane, które oskarżeni podają, nie są weryfikowane, a mijanie się z prawdą nie jest penalizowane – oświadczają prokuratorzy Jan Leopoldson i Jonas Myrdal z Izby Rynków Finansowych Urzędu ds. Ekoprzestępczości. Dlatego sprawa wymaga wprowadzenia regulacji –podkreślają.

Rozprawy sądowe mają określoną strukturę i składają się na nie: akt oskarżenia, przesłuchania, informacja o sytuacji osobistej i materialnej oskarżonego oraz mowa końcowa. Wszystko, co się twierdzi, musi być udowodnione (przynajmniej jeżeli się występuje w funkcji prokuratora). Zdaniem prokuratorów istnieje pewien wyjątek. Nie dotyczy to bowiem danych o sytuacji materialnej oskarżonego.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Marcin Kamiński: Prokuratorzy wciąż mają w rękach broń przeciwko adwokatom
Rzecz o prawie
Jakub Sewerynik: Znów odżywają hydry przeszłości - czy możliwe jest pojednanie?
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Jak w sądach traktuje się prawników? Kultury brak
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Jak Ziobro zaszkodził Ziobrze
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Rzecz o prawie
Leszek Kieliszewski: Doświadczenie ministra Ziobry
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama