Reklama

Marcin Chałupka: Jak skończyć z fikcją kształcenia prawników

Kluczem poprawy edukacji akademickiej jest konkurencja, a nie limity czy monopole. Czy dobre wyniki zdawalności na aplikację można osiągnąć przez pięć lat, rozwiązując testy, jakie do nich przygotowują? Do tego starczy pilność, czas i pamięć.

Publikacja: 06.09.2022 10:19

Marcin Chałupka: Jak skończyć z fikcją kształcenia prawników

Foto: Adobe Stock

W publikacji „Musimy skończyć z fikcją kształcenia prawników” z 6 lipca 2022 (Dzień Radcy Prawnego) Pan Profesor Bogumił Szmulik twierdzi, że „niepotrzebne nam są wydziały prawa w każdym mieście powiatowym” oraz stawia tezy, które zasługują na rozwinięcie lub komentarz. Tym bardziej że rozmowa z Profesorem prowadzona była pod hasłem: jak poprawić jakość kształcenia prawników, a na takiej poprawie także mnie osobiście bardzo zależy. Dzień po publikacji Pana Profesora pozwolenie ministra edukacji i nauki na kształcenie na jednolitych studiach magisterskich na kierunku prawo otrzymała także Akademia Zamojska, w której pracuję, i w której mam nadzieję uczyć studentów prawa.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Adwokat diabła
Rzecz o prawie
Piotr Paduszyński: Ziobro i jego „przywłaszczenie”
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Patronka
Rzecz o prawie
Stanisław Wiśniewski: Rozszczepienie wymiaru sprawiedliwości
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Rzecz o prawie
Wojciech Hermeliński: Dlaczego Karolowi Nawrockiemu nie spodobała się zmiana kodeksu wyborczego?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama