Aż o 14 proc. wzrosła wydajność pracowników, którzy dostali do dyspozycji narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) – wynika z ostatniego badania Uniwersytetu Stanforda oraz MIT. Przeprowadzone na pracownikach obsługi klienta nieprzedstawionej z nazwy firmy badanie trwało rok i prawdopodobnie jest pierwszym tego typu przeprowadzonym w świecie rzeczywistym.
- Kogoś, kto pokazałby, jak zwiększyć wydajność o 14 proc., w każdej firmie by ozłocili – komentuje Bartosz Pawłowski, wiceprezes towarzystwa mTFI.
Czytaj więcej
Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) przewiduje, że w najbliższych pięciu latach, wraz ze wzrostem zastosowania sztucznej inteligencji (AI), globalna gospodarka straci 14 mln miejsc pracy.
Badanie: Sztuczna inteligencja zwiększyła wydajność o 14 proc.
Jak zauważa finansista, firmy próbują wykorzystać sztuczną inteligencję do poprawienia wydajności czy zadowolenia klienta, jednak jesteśmy dopiero na samym początku takich starań. Wniosków z badania amerykańskich badaczy na razie nie można rozciągać na firmy i innym profilu (a tym bardziej działające w innych sektory gospodarki), ale potencjalnie jego zdaniem GenAI może mieć wpływ na całe spektrum branż.
- W call centers jej wykorzystanie jest stosunkowo proste, bo chodzi o znalezienie odpowiedzi na pytania klienta. Jednak potencjał użycia sztucznej inteligencji jest wszędzie, gdzie mamy do czynienia z dużymi bazami danych – zauważa Pawłowski, wskazując na bank Morgan Stanley, który próbuje zaangażować ją przy analizach rynku akcji.