Reklama
Rozwiń
Reklama

Sztuczna inteligencja wkracza do firm. Czy pracownicy przestaną być potrzebni?

Pierwsze tego typu badanie udowodniło, że użycie przez pracowników narzędzi sztucznej inteligencji znacznie zwiększa ich wydajność. Wbrew wielu obawom to dobra wiadomość i dla pracodawców, i dla pracowników, ale na efekty trzeba będzie zaczekać.

Publikacja: 10.05.2023 18:29

Sztuczna inteligencja wkracza do firm. Czy pracownicy przestaną być potrzebni?

Foto: Adobe Stock

Aż o 14 proc. wzrosła wydajność pracowników, którzy dostali do dyspozycji narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) – wynika z ostatniego badania Uniwersytetu Stanforda oraz MIT. Przeprowadzone na pracownikach obsługi klienta nieprzedstawionej z nazwy firmy badanie trwało rok i prawdopodobnie jest pierwszym tego typu przeprowadzonym w świecie rzeczywistym.

- Kogoś, kto pokazałby, jak zwiększyć wydajność o 14 proc., w każdej firmie by ozłocili – komentuje Bartosz Pawłowski, wiceprezes towarzystwa mTFI.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
To od szefów zależy bezpieczeństwo psychologiczne pracowników
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Rynek pracy
Eksperci wskazują zawody i kompetencje przyszłości
Rynek pracy
Rynek pracy w krajach Unii coraz chłodniejszy. Wynik najgorszy od 5 lat
Rynek pracy
Niezdrowa dieta przeszkadza Polakom w pracy
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama