Reklama

Polaków studiujących na Zachodzie kusi kariera za granicą

Tylko co trzeci z polskich studentów czołowych uczelni w Europie myśli o pracy w kraju. Pozostali stawiają na wyższe płace i lepszy standard życia za granicą.

Publikacja: 24.04.2023 03:00

Polaków studiujących na Zachodzie kusi kariera za granicą

Foto: Adobe Stock

Wysokość wynagrodzenia, wskazywana przez 78 proc. badanych, work-life balance, czyli równowaga między pracą a życiem prywatnym, oraz dynamika i różnorodność pracy – to trzy najważniejsze kryteria wpływające na decyzję o wyborze miejsca pracy przez młodych Polaków, którzy studiują na największych uczelniach w Europie.

Tak wynika z badania firmy Boston Consulting Group (BCG, które przeprowadzono wśród uczestników najnowszej edycji Poland 2.0 Summit. „Rzeczpospolita” była patronem medialnym konferencji, która odbyła się w połowie kwietnia w Amsterdamie. Zorganizowała ją Fundacja Poland 2.0 wraz z partnerem strategicznym – BCG. W pierwszym Poland 2.0 Summit w Holandii (która przyciąga coraz więcej studentów z zagranicy, w tym z Polski) wzięło udział ponad 150 Polaków studiujących na czołowych uczelniach w Europie. Konferencja była dla nich okazją do networkingu, a także do dyskusji z ekspertami oraz przedstawicielami polskiego biznesu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rynek pracy
W krajach Unii ubywa wakatów. Czy umacnia się rynek pracodawcy?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama