Reklama

Branża outsourcingu to niezłe zarobki i możliwości rozwoju

Na temat branży outsourcingu napisano już tysiące artykułów oraz rozpraw naukowych. Sam w jednym z felietonów wspominałem, że praca w contact center może być ciekawym doświadczeniem dla młodych ludzi wchodzących na rynek pracy.

Publikacja: 14.02.2017 18:44

Branża outsourcingu to niezłe zarobki i możliwości rozwoju

Foto: materiały prasowe

Nikt jednak do tej pory nie pokusił się o analizę tej branży w kontekście zarobków. Jestem przekonany, że warto to zrobić, gdyż po rynku krąży dość nieprzychylna opinia o niskich wynagrodzeniach osób pracujących „na słuchawce". Tymczasem z płacami wcale nie jest tak tragicznie.

Zacznę od tego, że firmy typu contact center nie zatrudniają jedynie konsultantów telefonicznych do sprzedaży dóbr i usług. Ich pierwotną rolą było i jest pełnienie funkcji infolinii, zarówno konsumenckiej, jak i technicznej, biznesowej itp. W liczących się na rynku firmach call center, które stale poszukują nowych pracowników, wynagrodzenia podstawowe dla osób pracujących na najprostszej infolinii rzadko kiedy schodzą poniżej 2500 zł brutto za pełen etat lub 15 zł za godzinę. Te niezbyt skomplikowane stanowiska zazwyczaj wymagają jedynie ścisłego trzymania się skryptu rozmowy, którego łatwo się nauczyć. Działające w Polsce centra usługowe prowadzą też wiele projektów dla zagranicznych firm, w tym infolinie serwisów technicznych, albo centrów typu concierge dla klientów z innych krajów. Do tego typu projektów potrzebni są ludzie, którzy posiadają zaawansowane kompetencje językowe czy też dodatkowo wykształcenie techniczne. W tej sytuacji zarobki mogą osiągnąć poziom 5200 zł brutto w Warszawie lub 4200 zł w innych większych polskich miastach (badania ogólnopolskie własne, dane uśrednione).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Niemcy: firmy mają problem z brakiem fachowców
Rynek pracy
Których umiejętności pracowników nie zastąpi AI? Znamy wyniki badania
Rynek pracy
Milenialsi najczęściej myślą o zmianie pracy
Rynek pracy
Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca, ale nie zawsze go znajdują
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Reklama
Reklama