Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 14.02.2017 18:44 Publikacja: 14.02.2017 18:44
Foto: materiały prasowe
Nikt jednak do tej pory nie pokusił się o analizę tej branży w kontekście zarobków. Jestem przekonany, że warto to zrobić, gdyż po rynku krąży dość nieprzychylna opinia o niskich wynagrodzeniach osób pracujących „na słuchawce". Tymczasem z płacami wcale nie jest tak tragicznie.
Zacznę od tego, że firmy typu contact center nie zatrudniają jedynie konsultantów telefonicznych do sprzedaży dóbr i usług. Ich pierwotną rolą było i jest pełnienie funkcji infolinii, zarówno konsumenckiej, jak i technicznej, biznesowej itp. W liczących się na rynku firmach call center, które stale poszukują nowych pracowników, wynagrodzenia podstawowe dla osób pracujących na najprostszej infolinii rzadko kiedy schodzą poniżej 2500 zł brutto za pełen etat lub 15 zł za godzinę. Te niezbyt skomplikowane stanowiska zazwyczaj wymagają jedynie ścisłego trzymania się skryptu rozmowy, którego łatwo się nauczyć. Działające w Polsce centra usługowe prowadzą też wiele projektów dla zagranicznych firm, w tym infolinie serwisów technicznych, albo centrów typu concierge dla klientów z innych krajów. Do tego typu projektów potrzebni są ludzie, którzy posiadają zaawansowane kompetencje językowe czy też dodatkowo wykształcenie techniczne. W tej sytuacji zarobki mogą osiągnąć poziom 5200 zł brutto w Warszawie lub 4200 zł w innych większych polskich miastach (badania ogólnopolskie własne, dane uśrednione).
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Większość z Polek i Polaków uważa, że ich praca ma sens. Jednak połowa odczuwa w niej codzienny stres, a co czwa...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Choć niewiele firm w Polsce uregulowało korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji, to coraz częściej oczekuj...
Pracownicy z krajów Europy Środkowo-Wschodniej byli przez długi czas podporą niemieckiego rynku pracy, łagodząc...
W czerwcu stworzono w USA 147 tys. nowych etatów (licząc poza rolnictwem), podczas gdy średnio prognozowano, że...
Wdrażanie sztucznej inteligencji nie jest tylko kwestią technologii, ale też zarządzania zmianą i przekwalifikow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas