Reklama
Rozwiń
Reklama

880 tys. Polaków pracujące na szaro

W całym ubiegłym roku ok. 5,4 proc. pracujących Polaków wykonywało pracę nierejestrowaną – wyliczył GUS.

Aktualizacja: 24.10.2018 13:27 Publikacja: 24.10.2018 12:38

880 tys. Polaków pracujące na szaro

Foto: Adobe Stock

W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku liczba osób, które przynajmniej raz wykonywały pracę nierejestrowaną, wyniosła 880 tys. – wynika z środowej publikacji Głównego Urzędu Statystycznego. W odniesieniu do ogólnej liczby pracujących w Polsce (ok. 16,4 mln osób) zbiorowość ta stanowiła 5,4 proc.

Większość pracujących w szarej strefie stanowili mężczyźni - 61,3 proc. Uwzględniając miejsce zamieszkania, udział mieszkańców miast i wsi wśród osób był do siebie zbliżony (odpowiednio 50,6 proc. i 49,4 proc.). Biorąc pod uwagę poziom wykształcenia widać, że najliczniejszą grupę stanowiły osoby z wykształceniem zasadniczym zawodowym (35,7 proc.) oraz z wykształceniem średnim zawodowym i ogólnokształcącym (30,3 proc.). W mniejszym stopniu pracę w „szarej strefie” deklarowały osoby z wykształceniem wyższym i policealnym (17,7 proc.) oraz z wykształceniem gimnazjalnym i poniżej tego poziomu (16,3 proc.).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama