Kilka lat spowolnienia gospodarczego sprawiło, że pracodawcy z dużą rezerwą podchodzą do podwyżek. Być może zachętą będą wyniki badania TNS dla portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. Z ankiety, która we wrześniu br. objęła reprezentatywną grupę tysiąca pracujących Polaków, wynika, że podwyżka przekłada się zarówno na zaangażowanie, jak też lojalność pracowników. Nie tylko ich motywuje do działania, ale i dość często zachęca do realizacji nowych projektów. Pomaga również ograniczyć rotację załogi – stając się dla 26 proc. badanych argumentem za pozostaniem w obecnej firmie. Jak zaznacza Miłosz Brzeziński, trener rozwoju osobistego, pracodawcy zwykle nie dają podwyżek, żeby zachęcić do pracy; przyznają ją po to, by utrzymać aktualny wysoki poziom pracy pracownika. I wiedzą, co robią – tylko jeden na 100 badanych pracowników stwierdził, że po podwyżce mniej by się starał.