Poprawa na rynku pracy zwiększa gotowość do zmiany pracy

Poprawa na rynku pracy może zachęcać do rozejrzenia się za nowym zajęciem i do większej otwartości na oferty łowców głów.

Publikacja: 14.01.2015 09:33

Poprawa na rynku pracy może zachęcać do rozejrzenia się za nowym zajęciem i do większej otwartości n

Poprawa na rynku pracy może zachęcać do rozejrzenia się za nowym zajęciem i do większej otwartości na oferty łowców głów.

Foto: Fotorzepa, Andrzej Wiktor AW Andrzej Wiktor

Jesteś lepszy niż ta praca – pod tym hasłem swoją kampanię wizerunkową prowadzi od tygodnia portal rekrutacyjny monsterpolska.pl. Promując swoje usługi, zachęca Polaków, by pomyśleli o zmianie pracy. Zachęca szczególnie młodych pracowników –  takich jak bohater animowanych spotów kampanii, który rozpoczyna karierę od stanowiska juniora, a potem, obarczany kolejnymi obowiązkami,  czuje się niedoceniony, co z każdym dniem zwiększa jego frustrację.

Jak podkreśla Małgorzata Majewska, menedżer marketingu w Monster Polska, kampania  promując markę serwisu, ma  pokazać kandydatom, że znalezienie lepszej pracy to ich decyzja, i zachęcić do jej podjęcia.  Jak wynika z danych firmy doradczej Hay Group, takie zachęty mogą być skuteczne. Ubiegłoroczna   poprawa koniunktury na rynku pracy mogła przyczynić się do wzrostu rotacji w polskich firmach, która  w październiku zwiększyła się do 14 proc. z 10 proc. rok wcześniej.  – Pracownicy czując się bezpieczniej, zaczynają rozglądać się po rynku – ocenia Mirosława Kowalczuk, dyrektor w Hay Group Polska.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem