Jesteś lepszy niż ta praca – pod tym hasłem swoją kampanię wizerunkową prowadzi od tygodnia portal rekrutacyjny monsterpolska.pl. Promując swoje usługi, zachęca Polaków, by pomyśleli o zmianie pracy. Zachęca szczególnie młodych pracowników – takich jak bohater animowanych spotów kampanii, który rozpoczyna karierę od stanowiska juniora, a potem, obarczany kolejnymi obowiązkami, czuje się niedoceniony, co z każdym dniem zwiększa jego frustrację.
Jak podkreśla Małgorzata Majewska, menedżer marketingu w Monster Polska, kampania promując markę serwisu, ma pokazać kandydatom, że znalezienie lepszej pracy to ich decyzja, i zachęcić do jej podjęcia. Jak wynika z danych firmy doradczej Hay Group, takie zachęty mogą być skuteczne. Ubiegłoroczna poprawa koniunktury na rynku pracy mogła przyczynić się do wzrostu rotacji w polskich firmach, która w październiku zwiększyła się do 14 proc. z 10 proc. rok wcześniej. – Pracownicy czując się bezpieczniej, zaczynają rozglądać się po rynku – ocenia Mirosława Kowalczuk, dyrektor w Hay Group Polska.
Potwierdzają to także dane czołowego portalu rekrutactyjnego Pracuj.pl, gdzie w 2014 r. przybyło zarówno ofert pracy, jak i aplikacji od kandydatów. Liczba zgłoszeń w II półroczu była o 16 proc. większa niż rok wcześniej. – To pokazuje, że pracownicy uwierzyli, iż mogą próbować zmienić pracę na lepszą – ocenia Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy Pracuj.pl. – Z naszych obserwacji wynika, że wzrost liczby osób poszukujących pracy jest wyraźny i ta tendencja powinna się utrzymać – dodaje.
Również Leszek Kurycyn, dyrektor w Randstad, ocenia, że wzrastająca podaż pracy spowoduje w 2015 r. wzrost rotacji pracowników, w szczególności w najbardziej dynamicznie rozwijających się branżach, jak budownictwo infrastrukturalne, IT, motoryzacja czy centra usług.
– W 2015 r. na rynku pracy zapowiada się duży ruch – potwierdza Joanna Kozarzewska, menedżer w HRK. Prognozy ekonomiczne na bieżący rok są bowiem dobre, a co więcej, planowane inwestycje pozwalają zakładać wzrost liczby nowych miejsc pracy. Jak wyjaśnia menedżer w HRK, nowe stanowiska w dynamicznie rozwijających się branżach oznaczają szybsze ścieżki kariery. – Takie oferty są bardzo pożądane przez kandydatów, którzy bez oporów są w stanie porzucić dla nich obecne miejsce zatrudnienia – ocenia Kozarzewska.