Reklama

Trudno zarządzać ludźmi zza biurka

Coraz więcej firm przekonuje średnią i wyższą kadrę kierowniczą, by więcej czasu spędzała wśród pracowników.

Publikacja: 15.09.2015 22:00

Artur Kruczyk, Senior Operations Manager z centrum Amazon w Poznaniu, podczas Gemba walk

Artur Kruczyk, Senior Operations Manager z centrum Amazon w Poznaniu, podczas Gemba walk

Foto: materiały prasowe

Kierownicy w centrach logistycznych Amazona nie mają gabinetów ani nawet własnych biurek. – Zakładamy, że stale są na hali, ze swoimi ludźmi – wyjaśnia Kerry Person, dyrektor operacyjny Amazon w Polsce, który też zresztą nie ma swojego biura. Tym bardziej, że kierując także inwestycjami firmy w Europie, często jest w podróży.

Ten nacisk na regularną obecność menedżerów w „sercu firmy" określanym po japońsku Gemba, gdzie tworzy się wartość dla klienta (w przypadku Amazona w hali, gdzie są kompletowane zamówienia klientów) – to podstawa wypracowanej w Japonii kultury zarządzania Kaizen i Lean, którą z powodzeniem wdrażają firmy na całym świecie. W Polsce robią to przede wszystkim spółki międzynarodowych korporacji, choć coraz częściej po japońskie systemy sięgają także rodzime firmy. Coraz więcej z nich docenia atuty kultury organizacyjnej, która polega na ciągłym doskonaleniu, ulepszaniu jakości produktów i usług, w co angażują się wszyscy – od zarządu do szeregowych pracowników.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Których umiejętności pracowników nie zastąpi AI? Znamy wyniki badania
Rynek pracy
Milenialsi najczęściej myślą o zmianie pracy
Rynek pracy
Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca, ale nie zawsze go znajdują
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama