Aktualizacja: 15.09.2015 22:00 Publikacja: 15.09.2015 22:00
Artur Kruczyk, Senior Operations Manager z centrum Amazon w Poznaniu, podczas Gemba walk
Foto: materiały prasowe
Kierownicy w centrach logistycznych Amazona nie mają gabinetów ani nawet własnych biurek. – Zakładamy, że stale są na hali, ze swoimi ludźmi – wyjaśnia Kerry Person, dyrektor operacyjny Amazon w Polsce, który też zresztą nie ma swojego biura. Tym bardziej, że kierując także inwestycjami firmy w Europie, często jest w podróży.
Ten nacisk na regularną obecność menedżerów w „sercu firmy" określanym po japońsku Gemba, gdzie tworzy się wartość dla klienta (w przypadku Amazona w hali, gdzie są kompletowane zamówienia klientów) – to podstawa wypracowanej w Japonii kultury zarządzania Kaizen i Lean, którą z powodzeniem wdrażają firmy na całym świecie. W Polsce robią to przede wszystkim spółki międzynarodowych korporacji, choć coraz częściej po japońskie systemy sięgają także rodzime firmy. Coraz więcej z nich docenia atuty kultury organizacyjnej, która polega na ciągłym doskonaleniu, ulepszaniu jakości produktów i usług, w co angażują się wszyscy – od zarządu do szeregowych pracowników.
Ukraińcy stanowili większość wśród niespełna 1,25 mln cudzoziemców ubezpieczonych i pracujących w Polsce pod kon...
Większa elastyczność czasu pracy i więcej możliwości rozwoju zawodowego – to niektóre z pozytywnych zmian, jakie...
Chociaż prawie ośmiu na dziesięciu właścicieli i top menedżerów polskich firm prowadzi działania w obszarze pers...
O niespełna 3,8 tys. zwiększyła się w 2024 r. liczba lekarzy pracujących bezpośrednio z pacjentem, co tylko mini...
Przedstawiciele biznesu zwracają uwagę, że zawirowania wokół ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy niepotrzebnie zw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas