Reklama
Rozwiń

Wojciech Jakóbik: Klimat na bezpieczeństwo

Europa przenosi akcenty z polityki klimatycznej na bezpieczeństwo, bo „taki mamy klimat”. Czas na eksmisję surowców rosyjskich z Europy, derusyfikację Rafi...

Przemysław Tychmanowicz: Donald, dlaczego nam to zrobiłeś? Przecież było już tak pięknie...

Poniedziałkowy poranek przywitał inwestorów giełdowych kolejnym tąpnięciem indeksów. Na warszawskim parkiecie spadły one momentami o ponad 6 proc., a przec...

Kolejny budżet Europy: dostosowanie się do nowych realiów

Opowiadając się za ambitnym, dobrze sfinansowanym budżetem UE, Polska może pomóc w zapewnieniu, że Europa pozostanie konkurencyjna, bezpieczna i zjednoczona.

Piotr Arak: Rosja w pułapce wysokich stóp procentowych

Czy Rosja stoi na krawędzi kryzysu finansowego? Główny organ kontroli finansowej, Izba Obrachunkowa, otrzymał polecenie przeprowadzenia audytu banku centra...

Krzysztof Adam Kowalczyk: Politycy, odczepcie się od polityki pieniężnej

Im dalej od NBP będą się trzymać politycy, tym lepsze będą jego decyzje, tym niższa inflacja i bezpieczniejsza zawartość naszych portfeli. Ale w Polsce to...

Bogusław Chrabota: Jak się chronić przed złymi skutkami sztucznej inteligencji?

Postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) to jeden z głównych wektorów ewolucji technologicznej świata w najbliższych dekadach. I zapewne jeden z naj...

Prof. dr hab. Andrzej K. Koźmiński: Cała władza w ręce miliarderów

Skończy się w krajach Zachodu okres prosperity w zasięgu zwykłego człowieka. Jego interesy zostaną bezwzględnie podporządkowane interesom latyfundiów w chm...

Witold M. Orłowski: Prima aprilis przez cały rok

W czasach zalewu kłamstwami, fejkami i prawdami alternatywnymi piękny zwyczaj primaaprilisowych żartów traci nieco swój sens.

Bogusław Chrabota: Czy „dzień W” utopi Trumpa?

Nie da się prowadzić biznesu w świecie niepewnych reguł. A to, co robi Trump swoją „zwariowaną” polityką celną, to chybotanie światem reguł do granicy szal...

Adam Sanocki: Zielone lotnictwo potrzebuje wsparcia

Europejska branża lotnicza apeluje do Komisji Europejskiej o pilne wdrożenie kompleksowej strategii, która zintegruje politykę klimatyczną z przemysłową i...

Mariusz Janik: Atomowa droga przez mękę

Gdy przed laty ówczesny polski rząd zainicjował nuklearny projekt, wiadomo było, że czeka nas nie lada łamigłówka. Dzisiejszym zawirowaniom trudno się zate...

Łukasz Bernatowicz, Marek Kowalski: Reforma bez dialogu...

Reformowanie dialogu społecznego bez udziału wszystkich zainteresowanych stron stoi w sprzeczności z jego ideą i jest praktyką co najmniej dziwną w demokra...

Bogusław Chrabota: Donald Trump morduje cłami Forda, GM i Chryslera

Wysokie cła na zagraniczne auta w Stanach Zjednoczonych spowodują wzrost ceny lokalnej produkcji motoryzacyjnej. To osłabienie konkurencyjności amerykański...

Witold M. Orłowski: Inne Niemcy

Niemcy zmieniły konstytucję, znosząc limity deficytu, które utrudniały finansowanie wydatków na obronę i na inwestycje infrastrukturalne. Historyczna zmian...

Szymon Ruman: Dobra cyfrowa dekada

Osiągniecia dekady cyfryzacji są dowodem, na to, jak wiele można osiągnąć, gdy logika kontynuacji i współpracy wygrywa z logiką konfliktu i wyniszczającej...

Bogusław Chrabota: Tusku, musisz deregulować

Donald Tusk uruchomił inicjatywę obywatelską. Musi więc deregulację potraktować poważnie. Innej drogi nie ma.

Andrzej Halesiak: Czy z chaosu Donalda Trumpa wyłoni się nowy porządek?

Ponad 30 lat temu doskonale wpisaliśmy się w globalny system ustanowiony przez USA, co zapewniło nam cywilizacyjny skok, ale i rozleniwiło. Teraz czas prze...

Paweł Rożyński: Politycy straszą banki. Powinni drżeć wszyscy

Ataki na zyski banków i wezwania do ich kolejnego obciążenia przestały być przed wyborami prezydenckimi tylko domeną lewicy. Niestety, po wyborach zacznie...

Adam Roguski: Prezydent poukłada nam rynek mieszkaniowy

Ministrowie i posłowie zajęci są okładaniem się pałkami, prezydencka kampania wyborcza to festiwal setki razy słyszanych obietnic, a polityka mieszkaniowa,...

Prof. Mikołaj Tomaszyk: Czy przyszłość transportu miejskiego jest ekologiczna?

Autobusy zasilane wodorem mają szansę stać się symbolem nowoczesnej, zeroemisyjnej mobilności. Ale czy rzeczywiście mogą sprostać ekologicznym i finansowym...