Reklama

Przegląd prasy: Harce na parkiecie i na ringu

Wszystkie gazety odnotowały fakt, że CBA weszło wczoraj na parkiet.

Publikacja: 15.10.2015 08:24

Ewa Usowicz

Ewa Usowicz

Foto: Fotorzepa

Okazało się, że panowie postanowili się przejechać z prezesem giełdy Pawłem Tamborskim po dokumenty dotyczące prywatyzacji Ciechu i nikt prezesa nie zatrzymywał. Ale musiała się o tym wiedzieć cała Polska, a kursy akcji – trochę sobie poskakać. Marek Domagalski pisze w „Rzeczpospolitej”, że w tej sprawie uderza ostentacyjność i brak profesjonalizmu agentów CBA, dodając, że śledztwo to nie teatr . A giełda to nie sklepik na rogu - dodaje w „Gazecie Wyborczej” Tomasz Prusek i wylicza, że całe to zamieszanie spowodowało, że akcje GPW straciły od razu 2 procent czyli ok., 30 milionów zł.

Dopiero gdy okazało się, że prezes nie został zatrzymany – odrobiły straty. Bartłomiej Mayer przypomina w DGP („CBA znienacka weszło na parkiet”), że Jan Kulczyk i Paweł Tamborski byli też bohaterami afery taśmowej i mieli rozmawiać ze sobą w restauracji Amber Room w czasie, gdy Kulczyk starał się o zakup pakietu akcji Ciechu, a Tamborski był wiceministrem Skarbu Państwa.

W kalkulatorze wyborczym „Rzeczpospolitej” analizujemy strategia partii dla firm. Okazuje się, że oferta partii politycznych nie jest zbyt korzystna dla biznesu. Zyskać mogą tylko mniejsze firmy, duże raczej nie – pisze Anna Cieślak – Wróblewska.

„DGP” donosi, że Francuzi chcą zbierać dane biometryczne (np. odciski palców czy skan siatkówki) każdego obywatela Unii. Specjalny program rejestrowałby wszystkich podróżnych. Pierwotnie zakładano rejestrowanie wyłącznie osób spoza państw członkowskich Unii. Jako pretekst do budowania bazy ma zostać wykorzystany kryzys migracyjny i zagrożenie terroryzmem. Ot, taki kolejny Wielki Brat…

„Wyborcza” pisze o strategii na poniedziałkową debatę wyborczą liderek „Kopacz i Szydło w ringu”. Dziennikarze twierdzą, że Ewa Kopacz ma pokazać, że Platforma jest partią, która zmieniła Polskę (dorobek ośmiu lat rządów) a „PiS tylko wznieca konflikty”. Natomiast Beata Szydło ma być ofensywna – „zrobi wszystko, żeby wyprowadzić Kopacz z równowagi i zrobić z niej histeryczkę”.

Reklama
Reklama

A skoro już przy telewizji i polityce jesteśmy, to Sylwia Czubkowska rozmawia w DGP z Joe NeCastro, dyrektorem ds. rozwoju w Sripps Networks Interactive (nowy właściciel TVN), wskazując że „to stacja z dosyć wyrazistym obliczem politycznym” („TVN nie boi się rządów PiS”). Szef zarzeka się, że nowi właściciele nie obawiają się PiS. Mówi także o przejściu Jarosława Kuźniara do telewizji śniadaniowej: to nie nasza (czytaj – właścicielska) decyzja. Nie chcemy mieć bezpośredniego wpływu na kwestie pracownicze.

Publicystyka
Roman Kuźniar: Strategia predatora, czyli jak USA zmieniają swoje podejście do wojny
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Publicystyka
Bogusław Chrabota: Nawrocki przegra z łańcuchem?
Publicystyka
Jacek Czaputowicz: Nieoczekiwany sojusz prezydenta Nawrockiego i Konferencji Ambasadorów RP
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Jarosław Kaczyński chce przyszponcić z młodzieżą
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Publicystyka
Dani Dayan: Naszym celem jest zawsze ochrona prawdy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama