Reklama

O tym, co na dnie

Po ostatnich wyborach lewica znalazła się na dnie. Nie wyszło jej na dobre ani zjednoczenie z Palikotem ani rozbicie z Razem. Dwóm paniom, które były twarzami lewicy w ostatnich wyborach prezydenckich i parlamentarnych, nie udało się pozyskać sympatii wyborców. Leszek Miller ustępuje, a w partii niedługo wybory.

Aktualizacja: 13.01.2016 14:26 Publikacja: 13.01.2016 14:20

Wojciech Czabanowski

Wojciech Czabanowski

Foto: archiwum prywatne

Wśród kandydatów są twarze dobrze znane z krajowej polityki. Joanna Senyszyn reprezentuje lewicę obyczajową, tęczowe manifestacje i front walki o usunięcie krzyża – czyli wszystko to, czego - jak pokazały ostatnie wybory - Polacy mają dosyć. SLD pod takim kierownictwem będzie raczej lewackie niż lewicowe i nie ma wielkich szans na oderwanie się od dna.

Włodzimierz Czarzasty, którego znakiem firmowym są kolorowe sweterki w programie „Kawa na ławę”, mógł wiele zyskać w oczach telewidzów. Ten uznawany dawniej za niewybieralnego polityk nadal kojarzony jest jednak z postkomunistycznym układem, grupą trzymającą władzę i aferami. Trudno wyobrazić sobie, jak mógłby poprowadzić lewicę w rzeczywistości politycznej, w której – jak mówi prawica – postkomunizm się skończył.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Estera Flieger: Konkurs na prezesa IPN wygrał Karol Polejowski, ale to i tak bez znaczenia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Publicystyka
Prof. Andrzej Nowak: Niemiecką polityką wschodnią kierują dwa niebezpieczne przesądy
Publicystyka
Estera Flieger: Czasy oburzingu. Keira Knightley słusznie się wypisała
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama