Reklama

Platforma Internetowa, czyli Tusk i Komorowski w sieci

Facebook, Twitter, Nasza klasa - wszędzie tam hasają PO i prezydent. Kto w internetowym pojedynku wypada lepiej - Donald Tusk czy Bronisław Komorowski?

Publikacja: 27.07.2011 10:54

Platforma Internetowa, czyli Tusk i Komorowski w sieci

Foto: W Sieci Opinii

Czy pamiętacie Państwo, jak prezydent Komorowski obiecał internautom, że za pośrednictwem Internetu będzie odpowiadał na nurtujące Polaków pytania? Na stronie internetowej prezydent.pl znajduje się zakładka "Twoje pytanie do prezydenta". Pod tym hasłem kryje się link do kanału na YouTube, za pośrednictwem którego prezydent  miał odpowiadać raz w miesiącu na pytania stawiane mu przez internautów.


Najwyraźniej z prezydenta żyrandolowego stał się prezydentem milczącym -

komentuje rzecznik SLD Tomasz Kalita. Jego zdaniem, jako miłośnika Internetu i portali społecznościowych, taka strona nie jest w ogóle prezydentowi potrzebna, bo głowa państwa nie zgłasza zbyt wielu inicjatyw i projektów ustaw.


Reklama
Reklama

Strona jednak jest, zatem prezydent odpowiadać powinien. Albo wykorzystać do tego podlegających mu urzędników. - Powinien ich pogonić. W końcu od tych odpowiedzi ma ich całe zastępy

- uważa poseł Eugeniusz Kłopotek z PSL

.


Z ich publikacją czekamy na nową stronę prezydenta -

uspokaja szefowa kancelarii, Joanna Trzaska-Wieczorek.

Reklama
Reklama



W wyścigu o głosy  Internautów zdecydowanie wygrywa premier Tusk. Oprócz cyklicznych spotkań w URM oraz relacji live na Facebooku rzecznika Pawła Grasia, partia rządząca może pochwalić się nowa stroną internetową.



Nowa strona partii jest zaprojektowana jako swego rodzaju "rdzeń" aktywności partii w sieci. Nie tylko zawiera całkowicie przebudowaną i uproszczoną sekcję aktualności, multimediów no i oczywiście stronę główną, ale też rozbudowaną sekcję "Przyjaciele", która pełni rolę swego rodzaju centrum aktywności "oddolnej" – ocenia Michał Kolanko na portalu wpolityce.pl.

Reklama
Reklama

W sekcji "Przyjaciele" - która mogłaby funkcjonować w zasadzie jako odrębny serwis - wjednym miejscu zebrano też najnowsze wpisy z kont na Twitterze polityków PO (m.in. Radosława Sikorskiego, Pawła Grasia)  oraz z kont Kancelarii Premiera, Platformy i Hanny Gronkiewicz-Waltz na Facebooku. To bardzo dobry pomysł. Strona - która ma jeszcze znaczek "beta" - dobrze wypada przy przeglądaniu na smartfonach, co jest w dzisiejszych czasach coraz ważniejsze. Na pewno też stanowi dobry punkt startowy do wprowadzenia dalszej, czysto kampanijnej funkcjonalności np. elementów "grywalizacji" czyli przyznawania punktów i nagród wolontariuszom za działania online/offline.

Kolorowe jarmarki, blaszane zegarki, pierzaste koguciki, balonki na druciku, a nawet cacko z dziurką. Wszystkie PR-owe sztuczki są dziś dozwolone, aby pozyskać wyborców. Obawiamy się, jednak, że z Internetem nie pójdzie tak łatwo premierowi i prezydentowi. Tu nie każdy numer przejdzie.

 

Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Pożar w PiS. Czy partia bezpowrotnie straciła część wyborców na rzecz obu Konfederacji?
Publicystyka
Grzegorz Rzeczkowski: Odpowiedź na wywiad z Jackiem Gawryszewskim
Publicystyka
Jakub Sewerynik: Komu przeszkadzała Chanuka w Pałacu Prezydenckim?
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Czy dla europejskiej prawicy MEGA to dar niebios?
Publicystyka
Juliusz Braun: Media publiczne raczej po staremu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama