Grzegorz Miecugow: Internet pożre nie tylko media papierowe, ale także telewizję

O kondycji polskich mediów i przyszłości Internetu w Polsce mówi dziennikarz TVN24 Grzegorz Miecugow

Publikacja: 24.08.2012 17:41

Grzegorz Miecugow: Internet pożre nie tylko media papierowe, ale także telewizję

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik SM Sławomir Mielnik

Internet pożre nie tylko media papierowe, ale także telewizję. Już reklamodawcy chętniej zamieszczają ogłoszenia w mediach elektronicznych niż w tych tradycyjnych. Skorzy są nawet więcej płacić. Ponad 50 proc. Polaków jest użytkownikami internetu. W ciągu trzech, czterech lat ich liczba zapewne się zwiększy. Możemy spodziewać się nawet 80 proc. użytkowników sieci, a wówczas internet będzie medium numer jeden.

I mówi o tym czym stały się media:

Rozpatrywałbym tu problem o wiele głębszy. Dawniej media służyły do porządkowania świata, wskazywania odbiorcy ważnych, relewantnych zagadnień. Ostrzegały przed niebezpieczeństwami. Teraz można zauważyć, że media zajmują się bardziej rozrywką niż kategoryzowaniem otaczającej nas rzeczywistości.

Zapytany czego możemy się po "nowym" dziennikarstwie spodziewać, odpowiada:

O wiele więcej osób chce czytać komentarze anonimowej Kataryny niż Jacka Żakowskiego. Jest to ciekawe zjawisko. Wiedząc, kim jest autor tekstu, wytwarzamy relację z autorem, budujemy zaufanie. Jeżeli kogoś akceptujemy, to treści przez niego głoszone dają do myślenia. Wówczas zawartość odpowiada naszemu poczuciu sensu i w konsekwencji poznajemy tę osobę. Wiarygodne są powszechnie znane teksty. Wspomniana Kataryna mogła być w opozycji, ale gdy czas pokazał, że głosi rację - zyskała zaufanie. Poszerzone zostaje tu spektrum komentatorskie. Człowiek, który w rzeczywistości nie miałby możliwości zaistnienia, poprzez otwarcie sieci i rynku taką szansę dostaje.

I dodaje:

Żyjemy w świecie popękanym i złożonym z nisz. (...) Mamy całą grupę dziennikarzy, których nie chce się w ogóle słuchać, bo z góry wiadomo, co napiszą. Reprezentują oni świat polityki. Są więźniami własnych ugrupowań i muszą deklarować zdanie zaprogramowane przez partię. Dawniej dziennikarze upatrywali w zawodzie misję. W swoich tekstach mówili o rzeczach ważnych, dzielili się swoimi spostrzeżeniami. Ale dostrzegam dziennikarzy, którzy potrafią zaskoczyć, których komentarze czyta się z ogromnym zainteresowaniem. Oni nie są przylepieni do żadnej z opcji politycznych. Starają się mieć swoje zdanie. I oni również w sieci rzucają nowe światło na zagadnienie i stawiają bardzo istotne pytania.

Internet pożre nie tylko media papierowe, ale także telewizję. Już reklamodawcy chętniej zamieszczają ogłoszenia w mediach elektronicznych niż w tych tradycyjnych. Skorzy są nawet więcej płacić. Ponad 50 proc. Polaków jest użytkownikami internetu. W ciągu trzech, czterech lat ich liczba zapewne się zwiększy. Możemy spodziewać się nawet 80 proc. użytkowników sieci, a wówczas internet będzie medium numer jeden.

I mówi o tym czym stały się media:

Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Publicystyka
Łukasz Adamski: Elegia dla blokowisk. Czym Nawrocki może zaimponować Trumpowi?