Jeśli jesteś regularnym odbiorcą mediów głównego nurtu, a nie chodzisz na mecze piłkarskie to istnieje spore prawdopodobieństwo, że słysząc o kibicach stadionowych masz przed sobą obraz niewykształconego, tępego bydła. Cóż. Ostatnie badania społeczne prowadzone przez firmę Millward Brown trochę temu obrazowi przeczą.
Kibice, którzy oglądają mecze na stadionach, to najczęściej osoby młode i co ważne, lepiej wykształcone niż przeciętny Kowalski. Ponad 50 proc. ma mniej niż 34 lata, prawie 60 proc. z nich to osoby z wyższym i średnim wykształceniem. Kibice piłkarscy, zwłaszcza ci, którzy oglądają mecze na stadionach, to też osoby zdecydowanie bardziej aktywne sportowo niż statystyczny Polak. Ponad 54 proc. z nich w miarę regularnie uprawia sport; najchętniej jeżdżą na rowerze, biegają, pływają lub grają w piłkę nożną. To prawie trzykrotnie więcej niż w całej populacji. W Polsce regularne uprawianie sportu deklaruje 20 proc. Polaków
- głosi podsumowanie badań.Wypisz-wymaluj: modelowy elektorat PO! Tyle, że trochę częściej czytający.
Kibice piłkarscy,a zwłaszcza ci, którzy oglądają mecze na stadionie, to osoby, które częściej sięgają po gazety, słuchają radia, korzystają z internetu. Ci, którzy chodzą na stadiony, to też osoby dużo bardziej zaawansowane technologicznie. Korzystają z najnowszych mediów: częściej posiadają tablety, telefony komórkowe z internetem. 70 proc. ze stadionowych kibiców sięga po codzienne gazety, ponad 80 proc. regularnie korzysta z internetu, prawie 1/3 ściąga regularnie aplikacje na telefon, co dziewiąty posiada tablet w domu, a prawie 60 procent posiada konto na portalu społecznościowym
Charakterystyka ta wyjaśniałaby kreatywność, jaką wykazują się często kibice w swoich przyśpiewkach...