Reklama
Rozwiń
Reklama

Franciszek nie potrzebuje medialnej strategii

O nowej ewangelizacji mówili już Jan Paweł II i Benedykt XVI. Obecny papież nadaje jej konkretny kształt. Jednak istota Kościoła, jego nauczanie społeczne pozostają niezmienne – mówi jezuita, były dyrektor Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej Federico Lombardi

Aktualizacja: 22.11.2017 20:25 Publikacja: 22.11.2017 17:03

Franciszek pociąga ludzi, bo jest bardzo wiarygodny z punktu widzenia Ewangelii.

Franciszek pociąga ludzi, bo jest bardzo wiarygodny z punktu widzenia Ewangelii.

Foto: NurPhoto/AFP, Krystian Dobuszyński

Rzeczposoplita: Pontyfikat papieża Franciszka niektórzy uznają za rewolucję w Kościele, przy czym jedni tą rewolucją się zachwycają, inni zdecydowanie mniej... Czy uważa ojciec, że ten pontyfikat można opisać właśnie w kategoriach rewolucji?

Federico Lombardi: Ja zwykle bardziej dostrzegam ciągłość i jestem przekonany, że co najmniej w 80 procentach jest to pontyfikat kontynuacji. Posługa papieża jest jasna – w samym Kościele, w ekumenicznym dialogu z innymi wyznaniami chrześcijańskimi, w dialogu z innymi religiami, na rzecz pokoju, solidarności, sprawiedliwości. To samo dotyczy wszystkich wcześniejszych posoborowych papieży – Benedykta XVI, Jana Pawła II, Pawła VI. Każdy z nich to inna osobowość, z indywidualnym stosunkiem do różnych problemów, ale istota posługi się nie zmienia. Papież Franciszek pytany o kwestię sprawiedliwości czy pokoju odpowiada, że istnieje doktryna społeczna Kościoła zawarta w „Kompendium katolickiej nauki społecznej" i on jako katolik nią się kieruje. W kwestiach doktrynalnych odwołuje się do „Katechizmu Kościoła katolickiego".

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Publicystyka
Stanisław Jędrzejewski: Media publiczne potrzebują nowego ładu
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Publicystyka
Bogusław Chrabota: Projekt ustawy o mediach publicznych na gruzach systemu
Publicystyka
Marek Cichocki: Czy Niemcom w ogóle można ufać?
Publicystyka
Estera Flieger: Konkurs na prezesa IPN wygrał Karol Polejowski, ale to i tak bez znaczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Reklama
Reklama