Reklama
Rozwiń

Ekspresowy debiut kawowej firmy

JDE Peet's, firma oferująca paczkowaną kawę potrzebowała zaledwie 72 godzin na sprzedanie swych akcji w ramach największego w tym roku debiutu w Europie To zastój z powodu pandemii skłonił inwestorów do skorzystania z okazji

Aktualizacja: 31.05.2020 12:19 Publikacja: 31.05.2020 11:37

Ekspresowy debiut kawowej firmy

Foto: Simon Dawson

W ramach pierwotnej oferty publicznej (IPO) JDE Peet's, właściciel, marek kawy, L'OR, Jacobs, Douwe Egberts,. Senseo, Tassimo, Moccona, Kenco, Pickwick, Pilao i Peet's Coffee pozyskała w piątek 2,25 mld euro, a 20 banków związanych z organizacją debiutu zainkasuje 59,8 mln dolarów honorariów, w tym globalni koordynatorzy BNP Paribas JP Morgan i Goldman Sachs po 6,2 mln — oceniła firma Refinitiv.

Duże zainteresowanie inwestorów w rodzaju Quantum Partners George Sorosa skłoniło JDE do przyspieszenia wejścia na giełdę spodziewanego w czerwcu. Rosnący popyt i wirtualny marketing okazały się skuteczniejsze od tradycyjnej formy prezentacji kandydata, roadshow, pozwalając inwestorom oszczędzić czas i otwierając w przyszłości możliwość zmian w trybie sprzedaży akcji w ramach IPO.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni