Reklama
Rozwiń
Reklama

Słodycze cierpią na kwarantannie

Sprzedaż typowo impulsowych drobiazgów spadła o kilkadziesiąt procent wobec ubiegłego roku. Lody z trudem zaczynają sezon.

Publikacja: 13.04.2020 21:00

Słodycze cierpią na kwarantannie

Foto: Adobe Stock

Epidemia koronawirusa zmieniła sposoby robienia zakupów w małych sklepach, na większe zakupy wrócili do nich klienci zniechęceni kolejkami do dyskontów. Wartość pojedynczego koszyka zakupów wzrosła w porównaniu z ub.r. o 48 proc., choć całkowita wartość sprzedaży tylko o 5,8 proc.

– Ostatnio klienci kupowali więcej artykułów naraz, ale rzadziej przychodzili do sklepów. Spadła liczba transakcji, poza artykułami kulinarnymi – mówi Elżbieta Szarejko, analityk z Centrum Monitorowania Rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama