Słodycze cierpią na kwarantannie

Sprzedaż typowo impulsowych drobiazgów spadła o kilkadziesiąt procent wobec ubiegłego roku. Lody z trudem zaczynają sezon.

Publikacja: 13.04.2020 21:00

Słodycze cierpią na kwarantannie

Foto: Adobe Stock

Epidemia koronawirusa zmieniła sposoby robienia zakupów w małych sklepach, na większe zakupy wrócili do nich klienci zniechęceni kolejkami do dyskontów. Wartość pojedynczego koszyka zakupów wzrosła w porównaniu z ub.r. o 48 proc., choć całkowita wartość sprzedaży tylko o 5,8 proc.

– Ostatnio klienci kupowali więcej artykułów naraz, ale rzadziej przychodzili do sklepów. Spadła liczba transakcji, poza artykułami kulinarnymi – mówi Elżbieta Szarejko, analityk z Centrum Monitorowania Rynku.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji