Reklama

Polacy coraz chętniej kupują droższe wina

Segment premium najszybciej zyskuje na wartości, gdy chodzi o winiarskie zakupy Polaków. Rośnie kosztem produktów najtańszych.

Publikacja: 06.02.2024 03:00

Polacy coraz chętniej kupują droższe wina

Wino w kieliszku

Foto: Adobe Stock

W ujęciu wartościowym rynek wina w 2023 r. urósł o 7,3 proc., do niemal 4,6 mld zł – wynika z najnowszych danych firmy NielsenIQ, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W ujęciu ilościowym zakupy skurczyły się o 1,2 proc., ponieważ część konsumentów w efekcie rosnących kosztów życia ograniczyła wydatki na wiele kategorii produktów.

– Rok 2023 był zdecydowanie trudny dla alkoholi, każda z branż – piwowarska, spirytusowa, winiarska – odnotowała większe spadki sprzedaży aniżeli w 2022 r. Branży winiarskiej, w przeciwieństwie do pozostałych, udaje się jednak poprawić wynik wartościowy – mówi Anna Wagner z NielsenIQ.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama