Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 31.07.2025 10:36 Publikacja: 02.10.2023 03:00
Co roku – tylko z powodu niezrozumienia dat ważności – w Europie wyrzuca się blisko 9 mln ton żywności.
Foto: Adobe Stock
Aż 64 proc. dorosłych mieszkańców naszego kraju nie rozróżnia oznaczeń „należy spożyć do” oraz „najlepiej spożyć przed”. W ramach kampanii „Często dobre dłużej” firma Too Good To Go przekonuje, że różnica jest znacząca, ponieważ w drugim przypadku produkty są często dobre i bezpieczne do spożycia po przekroczeniu wskazanego terminu.
Przeprowadzone przez nią badanie pokazuje, że 1 na 4 Polaków ma trudności z oszacowaniem, czy produkt po terminie wskazanym na opakowaniu nadal jest bezpieczny do spożycia. Wprawdzie 56 proc. zawsze ogląda produkt po upływie terminu przydatności do spożycia, a niewiele mniej, bo 41 proc., weryfikuje go za pomocą zmysłu węchu, ale już tylko 20 proc. decyduje się go spróbować.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
W pierwszym półroczu oficjalna produkcja alkoholu w Rosji zmniejszyła się o ponad 16 proc. a samej wódki o ponad...
Producent Nutelli – koncern Ferrero Group – kupuje amerykańskiego producenta popularnych płatków śniadaniowych W...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas