Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 11:53 Publikacja: 02.10.2023 03:00
Co roku – tylko z powodu niezrozumienia dat ważności – w Europie wyrzuca się blisko 9 mln ton żywności.
Foto: Adobe Stock
Aż 64 proc. dorosłych mieszkańców naszego kraju nie rozróżnia oznaczeń „należy spożyć do” oraz „najlepiej spożyć przed”. W ramach kampanii „Często dobre dłużej” firma Too Good To Go przekonuje, że różnica jest znacząca, ponieważ w drugim przypadku produkty są często dobre i bezpieczne do spożycia po przekroczeniu wskazanego terminu.
Przeprowadzone przez nią badanie pokazuje, że 1 na 4 Polaków ma trudności z oszacowaniem, czy produkt po terminie wskazanym na opakowaniu nadal jest bezpieczny do spożycia. Wprawdzie 56 proc. zawsze ogląda produkt po upływie terminu przydatności do spożycia, a niewiele mniej, bo 41 proc., weryfikuje go za pomocą zmysłu węchu, ale już tylko 20 proc. decyduje się go spróbować.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Słynny amerykański producent lodów Ben & Jerry’s traci jednego ze współzałożycieli. Jerry Greenfield odchodzi z...
Prawie połowa Niemców ma nadwagę, a 11. na 100. boryka się z kryzysem otyłości. Niemieckie władze chcą to zmieni...
Gdyby nie keczup i makaron z serem, Warren Buffett miałby o jeden problem mniej. Podczas niedawnego występu w st...
W rok ceny kawy na światowych giełdach się podwoiły. Podwyżki właśnie docierają na półki sklepowe w Polsce. Kons...
Po zaledwie roku pracy na stanowisku prezesa Nestlé Laurent Freixe musi pożegnać się z firmą. Powodem jest ukryw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas