Reklama

Rewolucja w McDonald’s: koniec samoobsługowych automatów z napojami

Sieć pozbywa się jednego ze swoich znaków rozpoznawczych, samoobsługowe nalewaki z napojami znikną stopniowo z restauracji w USA do 2032 r.

Publikacja: 12.09.2023 15:44

Koniec samoobsługowych automatów z napojami w McDonald’s

Koniec samoobsługowych automatów z napojami w McDonald’s

Foto: Bloomberg

Jak czytamy w komunikacie McDonald’s, wyeliminowanie samoobsługowych automatów z napojami gazowanymi to efekt zmian zachowań klientów, wywołanych przez pandemię.

Czytaj więcej

Nowa usługa McDonald's. Sieć zapewni catering na wesela

Przez dziesięciolecia McDonald’s pozwalał klientom samodzielnie nalewać napoje w swoich placówkach, choć zazwyczaj robili oni to znacznie częściej niż jeden raz. Jednak zachowania konsumentów zmieniły się od czasu pandemii, a sieć odnotowała gwałtowny rozwój działalności dzięki usługom typu drive-thru i dostawom. W efekcie mniej osób decyduje się na jedzenie w stacjonarnych placówkach, co zmniejsza zapotrzebowanie na automaty.

Przyszłość McDonald’s obejmuje projekty restauracji z mniejszymi salami jadalnymi lub nawet zupełnie bez nich, a oferującymi sprzedaż tylko na wynos lub w dostawie, także z nowoczesnymi rozwiązaniami typu drive-thru. Według najnowszego raportu o sprzedaży cyfrowej, zamówienia składane w aplikacji lub za pośrednictwem partnerów takich jak Uber Eats stanowią obecnie 40 proc. całkowitej sprzedaży McDonald’s.

Czytaj więcej

McDonald’s testuje nową pokrywkę na kubek. Pożegnanie ze słomkami
Reklama
Reklama

Sieć ogłosiła niedawno także inną poważną zmianę, zwaną „CosMc” – nową lokalizacją o małym formacie, obejmującą zmniejszoną salę jadalną. - W całych Stanach Zjednoczonych jest wiele miejsc, w których jesteśmy znacznie słabo rozwinięci w stosunku do dzisiejszej liczby mieszkańców – powiedział analitykom dyrektor generalny Chris Kempczinski w czerwcu. - To otwiera przed nami całą gamę możliwości rozwoju, do których możemy dążyć - dodał.

McDonald’s nie ujawnił dalszych szczegółów na temat koncepcji „CosMc”. Inne sieci, w tym Chipotle, Taco Bell i Starbucks, również eksperymentują z wymyślaniem na nowo swoich projektów.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama