Kilka tygodni temu na rynek trafiła limitowana seria nowych cukierków M&M’s, smakujących oczywiście tak samo, jak zawsze. Limitowana oferta miała „celebrować” kobiety „przełamujące bariery” i promowana była przez żeńskie odpowiedniki dotychczasowych gadających cukierków znanych z reklam M&M’s.
Nowa postać, Purple (w polskiej wersji Wiola) „zaśpiewała” nawet specjalną piosenkę w klipie reklamowym. Postać Purple miała być symbolem wolnej od stereotypów młodej kobiety, po prostu spełniającej swoje marzenia.
Z jakichś względów kobiece postacie antropomorfizowanych cukierków wzbudziły w USA oburzenie po prawej stronie sceny medialno-politycznej. Jeden z czołowych komentatorów Fox News Tucker Carslon zabrał się za promowanie tezy, że nowe M&M’s promują kulturę „woke” i są elementem „wojny kulturowej” w USA. Również niechętna kulturze „woke” czy feminizmowi inna komentatorka Fox News zasugerowała, że zmiana M&M’s „służy Chinom”, które „przejmują kopalnie minerałów” w czasie gdy Amerykanie feminizują cukierki.