Reklama

Po fali oburzenia M&M’s wycofuje żeńskie gadające cukierki z reklam. I spotyka się z krytyką

„Chcemy łączyć, a nie dzielić” – tłumaczy właściciel marki, której oberwało się za żeńskie gadające cukierki od prawicowych publicystów.

Publikacja: 25.01.2023 17:26

Po fali oburzenia M&M’s wycofuje żeńskie gadające cukierki z reklam. I spotyka się z krytyką

Foto: AFP

Kilka tygodni temu na rynek trafiła limitowana seria nowych cukierków M&M’s, smakujących oczywiście tak samo, jak zawsze. Limitowana oferta miała „celebrować” kobiety „przełamujące bariery” i promowana była przez żeńskie odpowiedniki dotychczasowych gadających cukierków znanych z reklam M&M’s.

Reklama
Reklama

Nowa postać, Purple (w polskiej wersji Wiola) „zaśpiewała” nawet specjalną piosenkę w klipie reklamowym. Postać Purple miała być symbolem wolnej od stereotypów młodej kobiety, po prostu spełniającej swoje marzenia.

Z jakichś względów kobiece postacie antropomorfizowanych cukierków wzbudziły w USA oburzenie po prawej stronie sceny medialno-politycznej. Jeden z czołowych komentatorów Fox News Tucker Carslon zabrał się za promowanie tezy, że nowe M&M’s promują kulturę „woke” i są elementem „wojny kulturowej” w USA. Również niechętna kulturze „woke” czy feminizmowi inna komentatorka Fox News zasugerowała, że zmiana M&M’s „służy Chinom”, które „przejmują kopalnie minerałów” w czasie gdy Amerykanie feminizują cukierki.

Reklama
Reklama

Właścicielowi marki dostało się nawet za to, że obecne już wcześniej w reklamach Zielona i Brązowa M&M’s zmieniły nieco wygląd. Zielona zaczęła nosić trampki, a Brązowa zmniejszyła wysokość swoich szpilek. Tucker Carlson ostro skrytykował zmianę wizerunku cukierkowych postaci za to, że wyglądają teraz „mniej seksownie”. Nie wyjaśnił przy tym, dlaczego seksowny wizerunek cukierków ma jakiekolwiek znaczenie.

Ostatecznie koncern Mars Wirgley, właściciel marki M&M’s zdecydował się przerwać kampanię reklamową. W oświadczeniu tłumaczył, że cukierki tej marki „miały łączyć” ludzi, a nie ich dzielić. Dlatego też gadające cukierki będą miały przerwę od pojawiania się w reklamach czekoladowych cukierków w polewie, a w reklamach będzie występowała Maya Rudolph, znana w USA komiczka.

Decyzja o wycofaniu gadających cukierków z reklam pod naciskiem prawicowych komentatorów oburzyła oczywiście drugą stronę spektrum. M&M’s dostało się z „tchórzostwo” czy uleganie „seksualnej konfuzji” Tuckera Carlsona.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama