Reklama

Ceny żywności idą skokowo w górę. Na maj zapowiadają się podwyżki cen oleju

Olej słonecznikowy może wkrótce przebić ceny oliwy, bo Ukraina odpowiadała za połowę globalnego eksportu. Sieci handlowe przygotowują się do kilkudziesięcioprocentowych podwyżek.

Publikacja: 05.04.2022 21:00

Oleje mogą zrównać się cenami z oliwą. Sieci handlowe szykują się do podniesienia cen w maju o dobre

Oleje mogą zrównać się cenami z oliwą. Sieci handlowe szykują się do podniesienia cen w maju o dobre kilkadziesiąt procent

Foto: SARYMSAKOV ANDREY / shutterstock

Ceny olejów skoczą w maju nawet o 70 proc. – dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita” w jednej z dużych sieci handlowych. Na takie podwyżki szykują się sklepy już w przyszłym miesiącu. Oficjalnie nikt tego nie chce zapowiedzieć, ale sieci przyznają, że wojna w Ukrainie przyspieszyła podwyżki cen żywności wywołane już wcześniej przez pandemię. Rosyjski atak na Ukrainę utrudnił nie tylko sprzedaż surowców energetycznych – skomplikował też eksport żywności z kraju nazywanego spichlerzem Europy, który odpowiadał m.in. za połowę światowego eksportu oleju słonecznikowego.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama