Francuski koniak znów na topie. Sprzedaż wystrzeliła

Sprzedaż koniaku wzrosła o prawie jedną trzecią w zeszłym roku, ponieważ amerykańscy i chińscy konsumenci znów sięgają po stare, kosztowne roczniki To świadczy o tym, że recesja wywołana pandemią znika powoli z rynku alkoholi z wyższej półki – pisze Reuters.

Publikacja: 18.01.2022 18:34

Beczki koniaku Remy Martin

Beczki koniaku Remy Martin

Foto: Bloomberg

Sprzedaż brandy produkowanej w regionie Cognac we Francji wzrosła o prawie 31 proc. do 3,6 miliarda euro (4,1 miliarda dolarów) – wynika z danych grupy branżowej BNIC. Wolumeny wzrosły o 16 proc. do 223,2 miliona butelek.

„Ten wzrost odzwierciedla prawdziwe ożywienie na rynku koniaku, a także nowe nawyki konsumpcyjne” – poinformowało BNIC w oświadczeniu. Według jej danych sprzedaż wzrosłą nie tylko w porównaniu z latami pandemii, ale także rokiem 2019, czyli czasami sprzed pandemii koronawirusa.

Według BNIC wzrost nie jest tymczasowy, ale stały i oznacza dobre perspektywy dla branży na najbliższe miesiące – informuje Reuters. W zeszłym miesiącu także producenci szampana poinformowali, że spodziewają się rekordowych danych sprzedaży za 2021 rok.

Sprzedaż koniaku na jego największym rynku, Stanach Zjednoczonych, wzrosła o 11 proc., a w 2021 r., kiedy to sprzedano 115 mln butelek. Sprzedaż do Chin, drugiego co do wielkości, skoczyła o 56 proc. z 34 mln butelek, podczas gdy sprzedaż w Europie wzrosła o 8 proc., osiągając 37,1 mln butelek.

Pod koniec listopada 2021 grupa Remy Cointreau podniosła swoją całoroczną prognozę zysku po lepszej niż oczekiwano pierwszej połowie roku, napędzana silnym popytem na koniak premium w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie. Natomiast Pernod Ricard, właściciel koniaku Martell, wskazał na skokowy wzrost sprzedaży w Chinach.

Zbiory w 2021 r., wynoszące 867.312 hektolitrów, mieściły się w średniej 10-letniej i powinny wspierać dalszy wzrost sektora - poinformował BNIC.

Czytaj więcej

Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Sprzedaż brandy produkowanej w regionie Cognac we Francji wzrosła o prawie 31 proc. do 3,6 miliarda euro (4,1 miliarda dolarów) – wynika z danych grupy branżowej BNIC. Wolumeny wzrosły o 16 proc. do 223,2 miliona butelek.

„Ten wzrost odzwierciedla prawdziwe ożywienie na rynku koniaku, a także nowe nawyki konsumpcyjne” – poinformowało BNIC w oświadczeniu. Według jej danych sprzedaż wzrosłą nie tylko w porównaniu z latami pandemii, ale także rokiem 2019, czyli czasami sprzed pandemii koronawirusa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Klimat a nowe podejście do upraw
Przemysł spożywczy
Piwo Osama Bin Lager hitem. Nie tylko w sieci
Przemysł spożywczy
Nutella z nowym składem. Ferrero celuje w konsumentów na roślinnej diecie
Przemysł spożywczy
Nestlé wypuszcza linię mrożonek dla osób przyjmujących Ozempic
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Przemysł spożywczy
Upadek kubańskiego cukru. Kuba musi importować swój flagowy produkt
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?