Sprzedaż brandy produkowanej w regionie Cognac we Francji wzrosła o prawie 31 proc. do 3,6 miliarda euro (4,1 miliarda dolarów) – wynika z danych grupy branżowej BNIC. Wolumeny wzrosły o 16 proc. do 223,2 miliona butelek.

„Ten wzrost odzwierciedla prawdziwe ożywienie na rynku koniaku, a także nowe nawyki konsumpcyjne” – poinformowało BNIC w oświadczeniu. Według jej danych sprzedaż wzrosłą nie tylko w porównaniu z latami pandemii, ale także rokiem 2019, czyli czasami sprzed pandemii koronawirusa.

Według BNIC wzrost nie jest tymczasowy, ale stały i oznacza dobre perspektywy dla branży na najbliższe miesiące – informuje Reuters. W zeszłym miesiącu także producenci szampana poinformowali, że spodziewają się rekordowych danych sprzedaży za 2021 rok.

Sprzedaż koniaku na jego największym rynku, Stanach Zjednoczonych, wzrosła o 11 proc., a w 2021 r., kiedy to sprzedano 115 mln butelek. Sprzedaż do Chin, drugiego co do wielkości, skoczyła o 56 proc. z 34 mln butelek, podczas gdy sprzedaż w Europie wzrosła o 8 proc., osiągając 37,1 mln butelek.

Pod koniec listopada 2021 grupa Remy Cointreau podniosła swoją całoroczną prognozę zysku po lepszej niż oczekiwano pierwszej połowie roku, napędzana silnym popytem na koniak premium w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie. Natomiast Pernod Ricard, właściciel koniaku Martell, wskazał na skokowy wzrost sprzedaży w Chinach.

Zbiory w 2021 r., wynoszące 867.312 hektolitrów, mieściły się w średniej 10-letniej i powinny wspierać dalszy wzrost sektora - poinformował BNIC.

Czytaj więcej

Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito