Reklama
Rozwiń
Reklama

Brazylijska Cooxupé potwierdza mniejszy rynek kawy

Cooxupé, największa na świecie spółdzielnia kawy i największy jej eksporter w Brazylii zmniejszyła tegoroczną prognozę eksportu do 4,8 mln worków (po 60 kg) z 6,5 mln z powodu zatorów w transporcie morskim i mniejszych zbiorów.

Publikacja: 05.12.2021 12:11

Brazylijska Cooxupé potwierdza mniejszy rynek kawy

Foto: Bloomberg

Carlos Agusto Rodrigues de Melo, przewodniczący spółdzielni rolno-hodowlanej z Guaxupé w stanie Minas Gerais poinformował przy okazji, że spółdzielnia zamierza zastosować po raz pierwszy jako alternatywę dla transportu kontenerowego 1000-kilogramowe worki do przewożenia kawy w ładowniach suchych masowców. — W ten sposób wyślemy ponad 100 tys. worków. To rozwiązanie pozwali uniknąć wysokich stawek za kontenery i ich braku na rynku — powiedział Reuterowi.

Kawa, podobnie jak kakao, cukier rafinowany i bawełna są tradycyjnie przewożone kontenerami, ale ostatnio ich brak i zmniejszona ładowność statków zmusiły do szukania rozwiązań zastępczych. Prezes Melo zapowiedział, że spółdzielnia zamierza korzystać z tak dużych worków w transporcie innych towarów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama