McDonald’s i Starbucks łączą siły - chcą stworzyć idealny kubek

Konieczność poszukiwania ekologicznych rozwiązań sprawa, że nawet giganci łączą siły.

Aktualizacja: 18.07.2018 20:30 Publikacja: 18.07.2018 12:57

McDonald’s i Starbucks łączą siły - chcą stworzyć idealny kubek

Foto: Bloomberg

Zarówno McDonald’s jak i Starbucks postawiły sobie ostatnio za cel redukcję ilości plastiku, jaka wskutek ich działalności trafia do środowiska. McDonald’s w czerwcu ogłosił, że wprowadzi bardziej przyjazne środowisku słomki do napojów, a Starbucks do 2020 chce w ogóle zrezygnować ze słomek.

Czytaj także: Rewolucja w McDonald's. Koniec z plastikowymi słomkami

To jednak dla obu firm za mało. Dlatego postanowiły połączyć siły i do 2021 roku opracować kubek do napojów, który byłby w pełni odnawialny i ekologiczny. McDonald’s ogłosił, że dołączy do projektu, jaki Starbucks prowadzi z Closed Loop Partners, a który ma na celu opracowanie kubka, który będzie albo nadawał się do pełnego recyklingu albo będzie biodegradowalny (i nadawał się do wrzucenia do kompostownika).

Czytaj także: Starbucks żegna się ze słomkami. Nowe kubki do picia

Nad projektem nazwanym NextGen Cup Consortium and Challenge Starbucks i Closed Loop Partners zaczęły pracować w marcu. Według CNBC w pełni projekt ma wystartować we wrześniu i być otwarty dla każdego wszystkich chętnych firm, wynalazców i ekspertów. McDonald’s dorzuca właśnie 5 milionów dolarów na prace nad nowym kubkiem, zrównując się wkładem z kawowym gigantem z Seattle.

- Jesteśmy zmotywowani do wykorzystania naszej skali działalności, by dokonać pozytywnych zmian, które wywrą wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy – cytuje CNBC oświadczenie Marion Gros, wiceprezesa ds. zaopatrzenia w McDonald’s.

Ograniczenia ilości plastiku wprowadzanego do środowiska deklaruje coraz więcej firm i państw. W Wielkiej Brytanii planowane jest wprowadzenie zakazu jednorazowych plastikowych przedmiotów (np. słomek). Deklaracje znaczących ograniczeń w ilości plastikowych opakowań złożyły sieci detaliczne w Niemczech (ale także niektóre polskie, jak Lidl).

McDonald’s i Starbucks szacują, że rocznie na wysypiskach ląduje astronomiczna ilość 600 miliardów kubków.

Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku