McDonald’s i Starbucks łączą siły - chcą stworzyć idealny kubek

Konieczność poszukiwania ekologicznych rozwiązań sprawa, że nawet giganci łączą siły.

Aktualizacja: 18.07.2018 20:30 Publikacja: 18.07.2018 12:57

McDonald’s i Starbucks łączą siły - chcą stworzyć idealny kubek

Foto: Bloomberg

Zarówno McDonald’s jak i Starbucks postawiły sobie ostatnio za cel redukcję ilości plastiku, jaka wskutek ich działalności trafia do środowiska. McDonald’s w czerwcu ogłosił, że wprowadzi bardziej przyjazne środowisku słomki do napojów, a Starbucks do 2020 chce w ogóle zrezygnować ze słomek.

Czytaj także: Rewolucja w McDonald's. Koniec z plastikowymi słomkami

To jednak dla obu firm za mało. Dlatego postanowiły połączyć siły i do 2021 roku opracować kubek do napojów, który byłby w pełni odnawialny i ekologiczny. McDonald’s ogłosił, że dołączy do projektu, jaki Starbucks prowadzi z Closed Loop Partners, a który ma na celu opracowanie kubka, który będzie albo nadawał się do pełnego recyklingu albo będzie biodegradowalny (i nadawał się do wrzucenia do kompostownika).

Czytaj także: Starbucks żegna się ze słomkami. Nowe kubki do picia

Nad projektem nazwanym NextGen Cup Consortium and Challenge Starbucks i Closed Loop Partners zaczęły pracować w marcu. Według CNBC w pełni projekt ma wystartować we wrześniu i być otwarty dla każdego wszystkich chętnych firm, wynalazców i ekspertów. McDonald’s dorzuca właśnie 5 milionów dolarów na prace nad nowym kubkiem, zrównując się wkładem z kawowym gigantem z Seattle.

- Jesteśmy zmotywowani do wykorzystania naszej skali działalności, by dokonać pozytywnych zmian, które wywrą wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy – cytuje CNBC oświadczenie Marion Gros, wiceprezesa ds. zaopatrzenia w McDonald’s.

Ograniczenia ilości plastiku wprowadzanego do środowiska deklaruje coraz więcej firm i państw. W Wielkiej Brytanii planowane jest wprowadzenie zakazu jednorazowych plastikowych przedmiotów (np. słomek). Deklaracje znaczących ograniczeń w ilości plastikowych opakowań złożyły sieci detaliczne w Niemczech (ale także niektóre polskie, jak Lidl).

McDonald’s i Starbucks szacują, że rocznie na wysypiskach ląduje astronomiczna ilość 600 miliardów kubków.

Zarówno McDonald’s jak i Starbucks postawiły sobie ostatnio za cel redukcję ilości plastiku, jaka wskutek ich działalności trafia do środowiska. McDonald’s w czerwcu ogłosił, że wprowadzi bardziej przyjazne środowisku słomki do napojów, a Starbucks do 2020 chce w ogóle zrezygnować ze słomek.

Czytaj także: Rewolucja w McDonald's. Koniec z plastikowymi słomkami

Pozostało 81% artykułu
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę