McDonald's kontra Supermac. Walka Dawida z Goliatem o Big Maca

Big Mac już nie należy do McDonald'sa. Amerykański gigant przegrał w Europie z małą siecią irlandzką

Publikacja: 19.01.2019 09:21

McDonald's kontra Supermac. Walka Dawida z Goliatem o Big Maca

Foto: materiały prasowe

W przełomowym orzeczeniu unijny Urząd ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważnił wszelkie prawa amerykańskiej sieci do słów "Big Mac". McDonald's nie zamierza poddać się bez walki, chce odwołać się od decyzji urzędu i jest przekonany, że zostanie ona unieważniona.

Decyzja EUIPO pozwala Supermac na rozwój w krajach europejskich. Zadowolony z decyzji urzędu jest prezes irlandzkiej firmy Pat McDonagh. Dla niego oznacza to koniec "mc'zastraszania" i wygraną "Dawida z Goliatem".

McDonald's wniósł pozew przeciwko Supermacowi w 2015 roku, twierdząc, że nazwa restauracji i elementy menu - takie jak burger Mighty Mac - naruszają znak towarowy Big Mac. Supermac w 2017 roku zaatakował pozwem, żądającym uchylenia ochrony znaku "Big Mac". Orzeczenie EUIPO unieważniło rejestrację znaku towarowego McDonald's, twierdząc że największy na świecie fast-food nie udowodnił jego faktycznego wykorzystywania w ciągu pięciu lat poprzedzających wniesienie pozwu w 2017 r. - Decyzja UE oznacza, że jeśli nie użyjesz nazwy znaku towarowego, stracisz do niej prawo - stwierdził Pat McDonagh.

McDonagh założył Supermac w 1978 roku. Firma oferuje burgery, pizze, kanapki i lody.

W przełomowym orzeczeniu unijny Urząd ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważnił wszelkie prawa amerykańskiej sieci do słów "Big Mac". McDonald's nie zamierza poddać się bez walki, chce odwołać się od decyzji urzędu i jest przekonany, że zostanie ona unieważniona.

Decyzja EUIPO pozwala Supermac na rozwój w krajach europejskich. Zadowolony z decyzji urzędu jest prezes irlandzkiej firmy Pat McDonagh. Dla niego oznacza to koniec "mc'zastraszania" i wygraną "Dawida z Goliatem".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek