Wyrok, który zapadł dzisiaj w Luksemburgu (sprawa nr T-518/13), dotyczył spółki Future Enterprises z Singapuru, ale jest istotny dla każdego przedsiębiorcy, który miałby ochotę wprowadzić na rynek europejski produkty żywnościowe pod nazwą, która brzmi podobnie jak nazwa amerykańskiej sieci fastfoodów.
W 2008 r. spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MACCOFFEE w odniesieniu do produktów żywnościowych i napojów, a zgłoszenie zostało przyjęte w 2010 r. przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (dawniej OHIM, dziś EUIPO). Amerykańska spółka McDonald's zażądała wówczas unieważnienia tego znaku argumentując, że sama wcześniej zarejestrowała unijny znak towarowy McDONALD'S oraz 12 innych znaków towarowych z elementem „Mc" lub „Mac" w nazwie usług w zakresie barów szybkiej obsługi. Chodzi tu konkretnie o McFISH, McTOAST, McMUFFIN, McRIB, McFLURRY, CHICKEN McNUGGETS, McCHICKEN, EGG McMUFFIN, McFEAST, BIG MAC, PITAMAC.
W 2013 r. EUIPO uwzględnił wniosek McDonald's. Stwierdził, że odbiorcy mogliby dopatrywać się związków między spornymi znakami towarowymi, a to prowadziłyby do tego, że Future Enterprises czerpałaby nienależną korzyść z renomy znaku towarowego McDONALD'S.
Future Enterprises nie złożyła broni i wniosła do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji EUIPO. Jej zdaniem znaki MACCOFFEE i McDONALD'S w ogóle nie są podobne i inaczej się je wymawia. W języku angielskim ze względu na dwukrotne występowanie litery „c" zakwestionowany znak towarowy jest wymawiany „mac coffi", podczas gdy znak towarowy McDONALD'S wymawia się „me don alds", a jak wynika z orzecznictwa angielskiego, akcentowana jest druga sylaba „don", co oznacza, że element "mc" jest drugorzędnym elementem znaku towarowego McDONALD'S pod względem fonetycznym. Poza tym znak towarowy McDONALD'S jest rozumiany jako nazwisko, natomiast znak MACCOFFEE - nie, bo element "mac" jest tu skojarzony z terminem „coffee", który oznacza kawę.
Sąd UE oddalił skargę. W jego ocenie znak towarowy MACCOFFEE oraz chronione znaki towarowe spółki McDonald's są do siebie podobne zarówno pod względem fonetycznym, jak i konceptualnym. Podobieństwo to wynika z identycznego lub co najmniej bardzo podobnego brzmienia elementów „mac" i „mc".