KFC w Australii i McDonald's Japonii mają problem z kurczakami i frytkami

Klienci dwóch sieciowych restauracji – KFC i McDonald’s w Azji mogą nie dostać swoich ulubionych dań. W Australii zabrakło świeżych kurczaków a w Japonii frytek.

Publikacja: 12.01.2022 20:26

KFC w Australii i McDonald's Japonii mają problem z kurczakami i frytkami

Foto: Bloomberg

Oba koncerny przepraszają klientów i informują, że ich dostawcy nie są w stanie na czas i w odpowiedniej ilości dostarczyć ziemniaków do produkcji frytek w McDonald’s oraz świeżych kurczaków do dań w sieci KFC.

Czytaj więcej

Brytyjscy rolnicy ostrzegają, że zabraknie indyków na święta

W Australii KFC poinformowało, że tymczasowo usunęło niektóre pozycje z menu w niektórych lokalach w kraju, ponieważ miało problemy ze znalezieniem zaopatrzenia w swój najważniejszy składnik: świeży kurczak. Według KFC jego dostawcy zostali borykają się brakami personelu związanymi z Covid-19. „Współpracujemy z naszymi dostawcami, aby złagodzić ten wpływ i zapewnić im wsparcie, ale spodziewamy się, że w nadchodzących tygodniach nadal będą występować pewne zakłócenia dostaw” – powiedział CNN Business rzecznik firmy.

KFC nie poinformowało, które pozycje menu mogą zniknąć, ani który z dostawców miał problemy. Jednak australijski przetwórca drobiu Ingham's, który współpracuje z gigantem fast food, poinformował w oświadczeniu, że „doświadcza znacznie niższej dostępności personelu, co wpływa na wielkość produkcji i wydajność operacyjną”. „Szybkie rozprzestrzenianie się wariantu Omikron… i wynikające z niego braki kadrowe mają teraz również znaczący wpływ na australijski łańcuch dostaw, operacje, logistykę i wyniki sprzedaży firmy Ingham’s oraz niektórych jej dostawców i klientów” – poinformowała firma w komunikacie przesłanym na giełdę.

Tymczasem w Japonii McDonald zaczął ograniczać klientom porcje frytek. Nie można już kupić średnich i dużych a tylko małe, ponieważ ma problemy z dostawami ziemniaków, które kupuje w Kanadzie. Według McDonald's niedobór frytek ma się utrzymać jeszcze przez miesiąc, ponieważ przewoźnicy nadal borykają się z skutkami wielkiej powodzi w pobliżu portu w Vancouver w Kanadzie, który obsługuje większość importu ziemniaków z Ameryki Północnej. Dodatkowo obfite opady śniegu i zła pogoda wpłynęły również na usługi żeglugowe – informuje CNN. Japoński oddział McDonald’s usiłuje znaleźć alternatywnych dostawców ziemniaków i organizować transport lotniczy.

Czytaj więcej

Japonia: McDonald’s ograniczy rozmiar frytek. Klienci wezmą tylko małe

Zeszłego lata koktajle mleczne były chwilowo niedostępne w McDonald's w Wielkiej Brytanii z powodu podobnych problemów.

Problemy z dostawami mają także inne sieci. Popularna brytyjska sieć Nando's została zmuszona do zamknięcia niektórych restauracji w sierpniu 2021 roku po tym, jak zabrakło kurczaków, z których robi swoje charakterystyczne danie peri-peri. W Stanach Zjednoczonych sieci takie jak Taco Bell i Chick-fil-A także zostały dotknięte niedoborami składników podczas pandemii, co zmusiło je do tymczasowego wycofania niektórych dań z menu.

Czytaj więcej

USA: Brakuje skrzydełek z kurczaka. W pandemii wzrósł popyt

Oba koncerny przepraszają klientów i informują, że ich dostawcy nie są w stanie na czas i w odpowiedniej ilości dostarczyć ziemniaków do produkcji frytek w McDonald’s oraz świeżych kurczaków do dań w sieci KFC.

W Australii KFC poinformowało, że tymczasowo usunęło niektóre pozycje z menu w niektórych lokalach w kraju, ponieważ miało problemy ze znalezieniem zaopatrzenia w swój najważniejszy składnik: świeży kurczak. Według KFC jego dostawcy zostali borykają się brakami personelu związanymi z Covid-19. „Współpracujemy z naszymi dostawcami, aby złagodzić ten wpływ i zapewnić im wsparcie, ale spodziewamy się, że w nadchodzących tygodniach nadal będą występować pewne zakłócenia dostaw” – powiedział CNN Business rzecznik firmy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”