Aktualizacja: 29.04.2015 23:16 Publikacja: 29.04.2015 22:00
Po 22 latach wraca na rynek piwo Grodziskie. W Polsce przybywa reaktywowanych browarów i marek.
Foto: Flickr
Rynek piwa nie odbiega już od rynku innych dóbr konsumpcyjnych charakteryzujących się szeroką ofertą produktów. Można jednak się spodziewać, że browary będą nadal wprowadzać nowe marki, style piwne i smaki po to, aby trafić w gusty różnych odbiorców. Tak od ponad roku robimy w Bieszczadzkiej Wytwórni Piwa. Warzymy piwo jasne, ciemne, słodsze i bardziej chmielowe. Staramy się, aby znaleźli coś dla siebie zarówno koneserzy degustujący piwo, jak i osoby pijące je dla orzeźwienia. Polski piwosz coraz chętniej zwraca się w kierunku piwa z małych i średnich browarów. Szuka ich nie tylko w sklepach, ale także w restauracjach czy pubach. To sprawi, że lokale będą coraz bardziej urozmaicać swoją ofertę. Pojawią się z pewnością także nowe multitapy, czyli puby z bogatą ofertą piwa lanego z beczek. Będą przyciągać do siebie gości już nie samym piwem, ale też ofertą gastronomiczną dopasowaną do piwa. Chcemy, aby w ten trend wpisał się nasz lokal, który otwieramy na krakowskim Kazimierzu.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Rzeczpospolita
Freixenet, hiszpański producent win musujących (cava) zwolni przejściowo 80 proc. pracowników z powodu uporczywej suszy w części Katalonii, w Penedes, gdzie ma swoje winnice.
Ta transakcja ma drugie dno. Cały rosyjski sektor alkoholowy nabrał wody w usta. Największego producenta alkoholu państwo sprzedało dużo poniżej wartości, a kupcem jest spółka windykacyjna o niskich dochodach należąca do mało znanego biznesmena.
Za branżą kolejny trudny rok z ogromnym wzrostem kosztów i cen. Oczekiwania co do 2024 r. są zdecydowanie bardziej optymistyczne. Firmy chcą dalej inwestować.
Ceny w kawiarniach czy w sklepach wzrosły nawet ok. 20 proc., ale Polacy rozsmakowali się w coraz lepszej kawie. Pitej na mieście, jak i domu, co widać także po zainteresowaniu ekspresami.
Oparty na wegańskim majonezie różowy sos trafi do sklepów w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii z okazji 65-lecia Barbie. Jest to też odpowiedź na zapotrzebowanie wywołane filmem „Barbie”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas