Na półkach sklepowych pojawi się także Tyskie w nowej butelce oraz kolejny Redd’s – tym razem o smaku granatu i maliny.

- Uważnie śledzimy i analizujemy piwne trendy oraz przyglądamy się upodobaniom piwoszy. Dlatego zawsze na sezon staramy się przygotować dla nich kilka nowych, wyjątkowych propozycji – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.

– W najbliższych miesiącach nasza oferta poszerzy się o same ciekawe smaki, będzie coś dla wielbicieli piw smakowych czy shandy ale także dla miłośników piwnej tradycji - dodaje.

W sezonie letnim szczególnie dobrze sprzedają się tzw. mieszanki piwa i lemoniady czy soków. W tym roku Kompania Piwowarka dołączy do swoich lekkich piw Lech Ice Mojito (zawiera 2 proc. alkoholu).  Jak podaje,  ilościowych testach konsumenckich  79 proc. badanych zadeklarowało chęć zakupu tego produktu, a 87 proc. z nich uznało, że dobrze orzeźwia.

Na przełomie kwietnia i maja w sklepach pojawi się niepasteryzowane wersja piwa Żubr. Kompania będzie oferować go pod marką Prażubr.

Według firmy w 2016 roku wielkość sprzedaży piwa może pójść w górę 0,7 proc. W głównej mierze spowodowany zostanie przez wydarzenia sportowe, czyli Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz igrzyska olimpijskie.