Telepizza wchodzi do Iranu

Telepizza jako pierwsza europejska sieć szybkich dań ujawniła plany wejścia do Iranu kontynuując proces internacjonalizacji, bo w Hiszpanii ma słabe wyniki

Publikacja: 03.12.2016 08:29

Telepizza wchodzi do Iranu

Foto: 123RF

Po wejściu do W. Brytanii (80 punktów w ciągu 10 lat zaczynając od 2016 r.), Arabii Saudyjskiej (3 punkty w Pijadzie, 100 w kraju w ciągu 10 lat) i na Maltę (pierwszy punkt w I kwartale 2017, wspólnie z miejscowym partnerem Josephem Attardem, trzy następne w ciągu 3 lat), międzynarodowa sieć fast food z centralą w Madrycie uruchomi — w strategicznym sojuszu franczyzowym z Momenin Investement Group (MIG) — w ciągu 10 lat na terytorium Iranu 200 punktów, zaczynając w marcu 2017 od Teheranu.

MIG zainwestuje 100 mln dolarów w uruchamianie po 20 placówek rocznie oraz dodatkowo 5 mln w zakład produkcyjny i łańcuch dostaw.

Szef pionu międzynarodowego Telepizzy, Giorgio Minardi poinformował dziennikarzy, że grupa postanowiła wyjść z tradycyjnych stref działania w Europie i Ameryce Łacińskiej i dostosuje strategię do rynku irańskiego, co będzie wiązać się ze zmianą jadłospisu, procedur i nawet modelu biznesu. Zarówno on, jak przedstawiciel MIG, Hadi Momenin jest przekonany o możliwości sukcesu usług i produktów Telepizzy wśród iranskich konsumentów mimo różnić kulturowych.

Sieć jest już obecna w 15 krajach Europy, Azji, Afryki i Ameryki Łac. (1350 punktów sprzedaży, w tym ponad 650 w Hiszpanii) 58 proc. realizuje z dostawą do domu, 30 proc. zestawów sprzedaje jako take-away, a tylko 12 proc. jej dań jest spożywanych na miejscu.

Sieć postanowiła wprowadzić technikę cyfrową w realizacji zamówień, 37 proc. z nich odbiera drogą elektroniczną, stawia też zdecydowanie na rynki międzynarodowe, które zapewniają jej prawie połowę obrotów. Telepizza straciła w I półroczu 19,3 mln euro, bilans III kwartału był też zły z powodu rosnącej konkurencji w Hiszpanii, nadal jej największym rynku. Od czasu powrotu na giełdę w kwietniu po prawie 10 latach nieobecności jej akcje straciły niemal 44 proc.

Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina