Facebook zyskuje nowe uprawnienia w zakresie danych osobowych użytkowników

Portal będzie mógł wykorzystywać dane o lokalizacji użytkowników do celów komercyjnych.

SMS wprowadzał w błąd konsumentów: Wygrana BMW to nie udział w losowaniu

Informowanie konsumentów o tym, że po wysłaniu SMS-a otrzymają nagrodę podczas gdy w rzeczywistości gwarantowany jest tylko udział w jej losowaniu – to pra...

Odsetki ustawowe mocno w dół

Wysokość ustawowych odsetek przestanie być lichwiarska. Rząd obniży je z 13 do 8 proc.

Konsumenci: ustawa o prawach kupujących wejdzie w życie po świątecznych zakupach

Data wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta – 25 grudnia 2014 r. – to żarcik z tych, którzy świąteczne zakupy mają już za sobą – kpi radca prawny Lech...

Pożyczka: Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz

Chociaż maksymalne nominalne oprocentowanie pożyczek wynosi obecnie 12 procent, to wiele firm pożyczkowych oferuje produkty, których rzeczywista roczna sto...

Konsumenci: telemarketer zwykle dzwoni nielegalnie

Na przedstawienie oferty przez telefon trzeba mieć zgodę klienta.

Bezpieczeństwo użytkowania produktów - raport UOKiK

Ponad 17 tys. skontrolowanych wyrobów, spośród których niemal 30 proc. nie spełniało stawianych im zasadniczych wymagań.

Nowa ustawa o prawach konsumeta szczegółowo reguluje odstąpienie od umowy

Nowa ustawa o prawach konsumenta szczegółowo normuje konsumenckie prawo odstąpienia od umowy. Dotyczy umów zawieranych na odległość oraz poza lokalem przed...

Reklama kablówki Toya wprowadzała w błąd odbiorców

Reklama operatora telewizji kablowej Toya wprowadzała konsumentów w błąd. Aby skorzystać z atrakcyjnej oferty, należało spełnić dodatkowe warunki, o któryc...

Interpretowanie treści umów o dostarczanie treści cyfrowych zgodnie ?z unijną dyrektywą

Od grudnia konieczne stanie się interpretowanie treści umów o dostarczanie treści cyfrowych zgodnie z unijną dyrektywą. Wątpliwe jest bowiem stosowanie do...

Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo i oznakowanie rowerów dla dzieci

Brak osłony łańcucha rowerowego, niepełne informacje w instrukcji lub jej brak – to najczęstsze nieprawidłowości.

Reklama powinna być prezentowana w takim języku, aby była zrozumiała dla wszystkich odbiorców

Reklama powinna być prezentowana w takim języku, aby była zrozumiała dla wszystkich odbiorców

Ochrona prywatności w dobie nowych technologii wg GIODO

Rozwój nowych technologii powoduje wiele zagrożeń dla prywatności, ochrony której wciąż musimy się uczyć.

Konta emerytalne BGŻ z nielegalnymi klauzulami

Umowa rachunku bankowego powinna precyzyjnie określać okoliczności w jakich bank może dokonać jej jednostronnej zmiany – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumen...

Konta emerytalne BGŻ z nielegalnymi klauzulami

Umowa rachunku bankowego powinna precyzyjnie określać okoliczności w jakich bank może dokonać jej jednostronnej zmiany – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumen...

Konsumenci: powstał portal wiedzy UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił serwis z informacjami o nowych prawach klientów, które zaczną obowiązywać 25 grudnia.

Telewizja Puls ukarana za przekroczenie limitu czasu reklam

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 29 października 2014 r. nałożył na spółkę Telewizja Puls, karę w wysokości 15 000 zł w związku z przekr...

UOKiK uruchomił nowy portal dla przedsiębiorców i konsumentów

Prawakonsumenta.uokik.gov.pl – to adres specjalnej strony internetowej opracowanej przez UOKiK, która przybliża przepisy ustawy o prawach konsumenta. W akc...

Czy można nagrać telemarketera do celów reklamacji?

Firma, która oferowała nam produkt przez telefon i powiadomiła nas, że rozmowa jest nagrywana, nie musi nam udostępniać nagrania.

Reklama: ZSRR nie dyskryminuje Ruski hokej

Do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga konsumentki na internetowy billboard reklamujący grę internetową „Ruski hokej”.