Analiza przesłanych przez nadawcę materiałów wyemitowanych na antenie TVP Sport 20 czerwca 2015 r. wykazała, że w godz. 19.00 – 20.00, zostały wyemitowane reklamy piwa, czym naruszono art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Promocja napoju alkoholowego w czasie chronionym miała miejsce w programie o profilu sportowym rozpowszechnianym przez nadawcę publicznego, w którym ze szczególną uwagą powinny być traktowane kwestie zdrowia i rekreacji, promocji higienicznego trybu życia, przeciwdziałania patologiom – w tym nałogom.
Przy ocenie naruszenia Przewodniczący KRRiT wziął pod uwagę również szczególną szkodliwość promocji alkoholu w kontekście możliwości negatywnego wpływu tego przekazu na osoby małoletnie.