Reklama
Rozwiń

Artykuły dla majsterkowiczów - kontrola Inspekcji Handlowej

Niebezpieczne dla majsterkowiczów młotki murarskie i przecinaki płaskie zakwestionowała Inspekcja Handlowa, która przeprowadziła kontrolę sprzedawanych w P...

Przeniesienie wierzytelności na firmę windykacyjną nie wymaga zgody konsumenta

Jedną z przykładowych niedozwolonych klauzul umownych jest ta, która mówi o możliwości przeniesienia praw i obowiązków wynikających z umowy bez zgody konsu...

Towar nabyty pod wpływem błędu - co zrobić?

Zdarza się, że przedsiębiorcy lub osoby działające w ich imieniu tak przedstawiają ofertę nabycia produktu lub usługi, zachwalając ich cechy, a czasem ukry...

Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy

Od umowy zawartej w domu klienta, konsument ma prawo odstąpić w terminie 14 dni. Jednak od tej zasady są wyjątki. I dotyczą m.in. sytuacji, w której klient...

Dzięki Online Dispute Resolution klienci mogą rozwiązywać spory z e-sklepami

Ruszyła platforma, która ma ułatwić rozwiązywanie sporów z przedsiębiorcami sprzedającymi towary za pośrednictwem stron internetowych.

Lekarze bezradni wobec reklam z pseudolekarzami

Przepisy nie dają samorządowi lekarskiemu możliwości działania w sprawie reklamowania suplementów diety, leków i wyrobów medycznych przez osoby, które nie...

Zanim weźmiesz kredyt

Przed podpisaniem umowy o kredyt albo pożyczkę dokładnie sprawdź warunki, na jakich jest ona oferowana.

Upadłość konsumencka: były przedsiębiorca od razu może być bankrutem

Osoby, które zakończyły działalność gospodarczą nie muszą już czekać 12 miesięcy, by złożyć wniosek o upadłość konsumencką. Mogą iść do sądu zaraz po wykre...

Fałszywe SMS-y o loterii paragonowej

Ministerstwo finansów ostrzega przed oszustami, którzy wykorzystują popularność Narodowej Loterii Paragonowej, aby wyłudzić pieniądze.

Inspekcja Handlowa ostrzega: cena cenie nierówna

Cena za produkt oraz za litr czy kilogram – to obowiązkowe informacje, które musimy znaleźć na sklepowych półkach. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze prze...

Reklama
Reklama

Firma telekomunikacyjna Novum wprowadzała klientów w błąd

Uprzejmie informuję, że obniżamy państwu abonament za telefon stacjonarny – w ten sposób spółka Novum prezentowała swoją ofertę. Konsultanci tak prowadzili...

Fajerwerki dostaną numer rejestracyjny

Surowsze przepisy mają sprawić, że mniej będzie wypadków z użyciem wyrobów pirotechnicznych.

Wyroki w sprawach decyzji UOKiK ostatnich miesięcy

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sąd Apelacyjny w Warszawie i Sąd Najwyższy wydały od 1 grudnia 2015 r. do początku lutego 2016 r. 45 wyroków w spraw...

Biuro podróży zapłaci odszkodowanie za brak informacji o zmianie godziny wylotu

10 tys. zł odszkodowania zapłaci turystce biuro podróży, bo nie powiadomiło jej o zmianie godziny wylotu samolotu.

Bezpieczniejszy przelew: reforma usług płatniczych w internecie

Wzmocnienie bezpieczeństwa płatności elektronicznych jest jednym z głównych motywów reformy regulacji dotyczących usług płatniczych – uważają eksperci.

Sąd: nierówne buty to nie powód do odstąpienia od umowy i zwrotu ceny

Różnica wysokości cholewek, wynosząca 2 milimetry, nie ma istotnego wpływu na sposób użytkowania obuwia. Nie może być zatem uznana za wadę uzasadniającą od...

Konsumenci dowiedzą się ile dopłacą do zaciąganych kredytów

Od marca konsumenci będą informowani o tym, ile – poza odsetkami – dopłacą do zaciąganych kredytów. Teoria brzmi dobrze. O tym jednak, czy przepisy spełnią...

Bezpieczniejsze zabawki

Producenci zabawek, maszyn i dźwigów będą musieli spełnić bardziej wyśrubowane wymagania.

Niedozwolone klauzule w umowach konsumenckich

Jeżeli sąd wydał wyrok, w którym stwierdził, że postanowienie stosowane przez konkretnego przedsiębiorcę jest niedozwolone i zostało wpisane do rejestru, t...

Największe problemy abonentów w 2015 r.

Ponad 1 mln 600 tys. złotych trafiło do kieszeni abonentów – tyle UKE „odzyskał" na rzecz konsumentów w 2015 r.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama