Tu się wyklepie, tam zaszpachluje i nabywca nie zauważy, że kupuje wrak na kołach. Odpowiedzialność przedsiębiorcy, np. komisu, w takich sytuacjach jest bezdyskusyjna. Osoba fizyczna będąca sprzedawcą też może jednak odpowiadać z tytułu rękojmi, czyli reklamacji z powodu ujawnienia wady kupionego towaru, ale tylko gdy ją zatai. Bywa jednak, że sprzedawca dokładnie informuje o stanie pojazdu, wszelkich naprawach, a potem i tak ma problemy. W takiej sytuacji znalazł się Robert, czytelnik „Rzeczpospolitej". Sprzedał auto, które nabywca wnikliwie sprawdził. Specjalnie pojechał do warsztatu, gdzie dokładnie przyglądano się wszystkim elementom. Niecałe dwa miesiące po transakcji nabywca chciał zwrócić auto i odzyskać pieniądze, zarzucając sprzedawcy, który jest osobą fizyczną, że sprzedał mu grata. Okazało się, że w kilkunastoletnim pojeździe z dużym przebiegiem przestał pracować silnik. Nabywca rozebrał silnik na części pierwsze i okazało się, że niektóre jego elementy są mocno zużyte.