Reklama

Łyse opony diagnosta wpisze do rejestru

Stan opon, sprawność świateł i prawidłowość zawieszenia to tylko niektóre z elementów sprawdzanych podczas badań technicznych pojazdów

Publikacja: 08.10.2012 09:19

Łyse opony diagnosta wpisze do rejestru

Foto: Fotorzepa, Mac Maciej Kaczanowski

Minister transportu, mając na względzie unijne przepisy, wydał nowe rozporządzenia o badaniach technicznych pojazdów, a w załącznikach do nich umieścił listy elementów do sprawdzenia. Wymienia w nich m.in. stan techniczny ogumienia i działanie hamulców. Wykaz obejmuje też stan techniczny zawieszenia, instalacji elektrycznej oraz nadwozia, podwozia i ich osprzętu, a także układu wydechowego.

Stwierdzone w trakcie ba- dania technicznego usterki minister podzielił na trzy grupy: drobne (niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska), istotne (mogące naruszać bezpieczeństwo) oraz stwarzające zagrożenie (czyli takie, które stanowią bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie).

Po zakończeniu badania jego wynik diagnosta wpisuje do rejestru badań technicznych pojazdów i dowodu rejestracyjnego. Dane w tym rejestrze przechowuje przez 12 miesięcy. Potem je archiwizuje przez kolejne pięć lat.

Jeśli diagnosta stwierdzi niezgodność cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie, zatrzyma dowód rejestracyjny.

Wpisy powinny być potwierdzone pieczątką stacji kontroli pojazdów, datą i podpisem uprawnionego diagnosty wykonującego badanie techniczne.

Reklama
Reklama

Minister transportu, mając na względzie unijne przepisy, wydał nowe rozporządzenia o badaniach technicznych pojazdów, a w załącznikach do nich umieścił listy elementów do sprawdzenia. Wymienia w nich m.in. stan techniczny ogumienia i działanie hamulców. Wykaz obejmuje też stan techniczny zawieszenia, instalacji elektrycznej oraz nadwozia, podwozia i ich osprzętu, a także układu wydechowego.

Stwierdzone w trakcie ba- dania technicznego usterki minister podzielił na trzy grupy: drobne (niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska), istotne (mogące naruszać bezpieczeństwo) oraz stwarzające zagrożenie (czyli takie, które stanowią bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie).

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Samorząd
Na te zmiany czekają gminy i inwestorzy. Teraz ruch prezydenta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Tomasz Lewandowski: Rząd chce oczyścić atmosferę wokół spółdzielni mieszkaniowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama