Łyse opony diagnosta wpisze do rejestru

Stan opon, sprawność świateł i prawidłowość zawieszenia to tylko niektóre z elementów sprawdzanych podczas badań technicznych pojazdów

Publikacja: 08.10.2012 09:19

Łyse opony diagnosta wpisze do rejestru

Foto: Fotorzepa, Mac Maciej Kaczanowski

Minister transportu, mając na względzie unijne przepisy, wydał nowe rozporządzenia o badaniach technicznych pojazdów, a w załącznikach do nich umieścił listy elementów do sprawdzenia. Wymienia w nich m.in. stan techniczny ogumienia i działanie hamulców. Wykaz obejmuje też stan techniczny zawieszenia, instalacji elektrycznej oraz nadwozia, podwozia i ich osprzętu, a także układu wydechowego.

Stwierdzone w trakcie ba- dania technicznego usterki minister podzielił na trzy grupy: drobne (niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska), istotne (mogące naruszać bezpieczeństwo) oraz stwarzające zagrożenie (czyli takie, które stanowią bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie).

Po zakończeniu badania jego wynik diagnosta wpisuje do rejestru badań technicznych pojazdów i dowodu rejestracyjnego. Dane w tym rejestrze przechowuje przez 12 miesięcy. Potem je archiwizuje przez kolejne pięć lat.

Jeśli diagnosta stwierdzi niezgodność cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie, zatrzyma dowód rejestracyjny.

Wpisy powinny być potwierdzone pieczątką stacji kontroli pojazdów, datą i podpisem uprawnionego diagnosty wykonującego badanie techniczne.

Minister transportu, mając na względzie unijne przepisy, wydał nowe rozporządzenia o badaniach technicznych pojazdów, a w załącznikach do nich umieścił listy elementów do sprawdzenia. Wymienia w nich m.in. stan techniczny ogumienia i działanie hamulców. Wykaz obejmuje też stan techniczny zawieszenia, instalacji elektrycznej oraz nadwozia, podwozia i ich osprzętu, a także układu wydechowego.

Stwierdzone w trakcie ba- dania technicznego usterki minister podzielił na trzy grupy: drobne (niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska), istotne (mogące naruszać bezpieczeństwo) oraz stwarzające zagrożenie (czyli takie, które stanowią bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie).

Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne