Projektowane przepisy wprowadzą na stałe nowy znak F-24 „zły kierunek”, który ma zapobiegać pomyłkowej jeździe pod prąd (szczególnie podczas wjazdów na autostrady i drogi szybkiego ruchu; do tej pory znak był testowany w niektórych punkach).
Znak F-24 „zły kierunek”
Wprowadzone zostaną także bardziej czytelne tablice informujące o kierunkach (ujednolicenie kolorystyki tła przy numerach dróg poszczególnych kategorii). Na tablicach informacyjnych znaku E-14 będzie można umieszczać informacje o odległości do najbliższego węzła o określonym numerze. Z kolei nowy znak E-20a będzie określał numer zjazdu na autostradzie i drodze ekspresowej.
– Nowe wzory znaków są wynikiem projektu badawczego realizowanego przez GDDKiA. Jak wynika z przeprowadzonych badań, bardziej czytelne i zrozumiałe oznakowanie kierunkowe powoduje zmniejszenie czasu podejmowania decyzji na odcinkach wyboru kierunku jazdy, co przyczynia się do płynnego i spokojnego procesu zmiany pasów ruchu, a także do minimalizacji incydentów bezpieczeństwa. Ponadto na dłuższych odcinkach dróg oznacza to zwiększenie komfortu podróżowania, co ma z kolei wpływ na zmniejszenie poziomu zmęczenia kierowcy oraz utrzymywanie wysokiego poziomu jakości podejmowanych decyzji w trakcie pokonywania dłuższych tras – czytamy w uzasadnieniu projektu rozporządzenia.
Czytaj więcej
Postój taxi, zabytek, dozwolona prędkość – nowe znaki staną na polskich drogach. Pomogą turystom...