Chodzi o stronę internetową z materiałami wideo, którą jedna z firm farmaceutycznych prowadzi dla profesjonalistów z branży. Głównemu inspektorowi farmaceutycznemu nie spodobało się, że na stronie pojawiły się reklamy leków na receptę, których nie wolno kierować do pacjentów.
GIF uznał, że właściciel portalu naruszył dwa przepisy: art. 57 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo farmaceutyczne, mówiący, że reklamy leków na receptę nie można kierować do publicznej wiadomości, oraz § 12 ust. 1 i ust. 5 rozporządzenia ministra zdrowia stanowiący, że reklama nie może być kierowana do osób, dla których nie jest przeznaczona. „Serwis internetowy dotyczący produktów leczniczych wydawanych na podstawie recepty musi mieć system weryfikujący posiadanie przez potencjalnego użytkownika uprawnień do wystawiania recept" – pisze w uzasadnieniu decyzji GIF. I wyjaśnia, że w serwisie „system weryfikacji wymienionych uprawnień polega na złożeniu przez użytkownika serwisu oświadczenia sprowadzającego się do kliknięcia przycisku »Tak, jestem lekarzem/farmaceutą« i nie posiada żadnego innego systemu potwierdzającego wiarygodność tego oświadczenia" – dodaje GIF.