Program lojalnościowy to niedozwolona reklama apteki - wyrok NSA

Leki nie są zwykłym towarem rynkowym, dlatego prowadzący apteki nie mogą się cieszyć pełną wolnością gospodarczą – wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Publikacja: 19.08.2015 14:16

Program lojalnościowy to niedozwolona reklama apteki - wyrok NSA

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Od 1 stycznia 2012 roku obowiązuje całkowity zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności (art. 94a ust. 1 Prawa farmaceutycznego). Wyjątkiem są informacje o lokalizacji i godzinach pracy. Od tego czasu wprowadzenia takiego zakazu na wokandę sądów administracyjnych trafiają sprawy dotyczące kar, jakie za łamanie zakazu na farmaceutów nakłada Główny Inspektor Farmaceutyczny.

Za niedozwoloną reklamę uznaje się m.in. udział w programach lojalnościowych. Jedna z takich spraw trafiła ostatnio na wokandę Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. akt II GSK 459/14).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Wolny piątek po Bożym Ciele? Nikłe szanse na realizację petycji
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat emerytur w czerwcu 2025. Nowy harmonogram
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w zasadach przyznawania i wypłaty zasiłku pogrzebowego