Reklama
Rozwiń
Reklama

Program lojalnościowy to niedozwolona reklama apteki - wyrok NSA

Leki nie są zwykłym towarem rynkowym, dlatego prowadzący apteki nie mogą się cieszyć pełną wolnością gospodarczą – wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Publikacja: 19.08.2015 14:16

Program lojalnościowy to niedozwolona reklama apteki - wyrok NSA

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Od 1 stycznia 2012 roku obowiązuje całkowity zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności (art. 94a ust. 1 Prawa farmaceutycznego). Wyjątkiem są informacje o lokalizacji i godzinach pracy. Od tego czasu wprowadzenia takiego zakazu na wokandę sądów administracyjnych trafiają sprawy dotyczące kar, jakie za łamanie zakazu na farmaceutów nakłada Główny Inspektor Farmaceutyczny.

Za niedozwoloną reklamę uznaje się m.in. udział w programach lojalnościowych. Jedna z takich spraw trafiła ostatnio na wokandę Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. akt II GSK 459/14).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama