Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 29.11.2017 07:06 Publikacja: 29.11.2017 07:06
Foto: Adobe Stock
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że emitowana w 2015 i 2016 r. reklama środka, który miał pomóc w chorobach zatok, wprowadza w błąd, sugerując, że ma on właściwości leku. I nałożył na polskiego producenta historyczną karę w wysokości 25 mln 809 tys. 824 zł.
Zdaniem Urzędu suplementy na zatoki dla dzieci i dorosłych były prezentowane tak, by konsument odniósł wrażenie, że mają właściwości lecznicze. To za sprawą fabuły – w reklamie suplementu dla dorosłych występowała aktorka, której dolegliwości związane z zatokami ustąpiły po spożyciu suplementu diety, scenografii, sugerującej, że jest lekarzem, oraz samego scenariusza. Hasła: „oczyszcza zatoki" czy „podnosi odporność" sugerowały lecznicze właściwości suplementu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie opublikował stanowisko w sprawie nowych przepisów dotyczących egz...
Sędzia Trybunału Konstytucyjnego Krystyna Pawłowicz została przeniesiona na swój wniosek w stan spoczynku. Powod...
Trybunał Konstytucyjny orzekł w czwartek, że rozporządzenie ministra edukacji - od najbliższego września ogranic...
Rada Ministrów przyjęła projekt przepisów, które mają znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces ujawniania prawa wł...
Od wtorku 1 lipca w aplikacji mObywatel można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub usz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas