Adwokaci i radcy prawni chcą przekonać do siebie klientów przez kolejne akcje promocyjne

Adwokaci i radcy prawni głowią się, jak zachęcić Polaków, by częściej korzystali z ich porad. ?Mają pomysły na kolejne akcje promocyjne.

Publikacja: 03.09.2014 09:40

Agnieszka Dygant wciela się w rolę pani adwokat w serialu "Prawo Agaty"

Agnieszka Dygant wciela się w rolę pani adwokat w serialu "Prawo Agaty"

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki RB Roman Bosiacki

Samorząd adwokacki zastanawia się nad projektem filmów o pracy adwokatów. Miałyby być one emitowane w paśmie edukacyjnym telewizji publicznej. Ostateczną decyzję w sprawie zaangażowania się w ten projekt ma podjąć Naczelna Rada Adwokacka na posiedzeniu 20 września.

Filmy miałyby mieć konwencję reportażową.

– Byłyby przygotowywane na kanwie prawdziwych, już zakończonych spraw – mówi Marek Mikołajczyk, członek NRA, pomysłodawca akcji. Poszczególne odcinki dotyczyłyby problemów z różnych dziedzin prawa: prawa pracy i mobbingu, rodzinnego, np. sporu o dziecko, gdy małżonkowie mieszkają w różnych krajach, podatków, sporów sąsiedzkich.

– Polacy nie mają nawyku korzystania z pomocy adwokata. Często przychodzą do profesjonalisty dopiero wtedy, kiedy problem zrobi się już bardzo skomplikowany. Tymczasem adwokat może pomóc wcześniej uniknąć poważniejszych kłopotów – zauważa Mikołajczyk. W filmach adwokaci mieliby być przedstawieni właśnie jako profesjonaliści, osoby odpowiedzialne, którym można zaufać i powierzyć tajemnicę.

Zawody adwokata i radcy prawnego są już promowane m.in. na billboardach

Do korzystania z profesjonalnej pomocy mają zachęcić akcje promocyjne zarówno adwokatów, jak i radców prawnych.

Taką akcję przeprowadza właśnie samorząd radcowski. Już ponad rok temu pojawiły się w całej Polsce plakaty z hasłem „Z radcą prawnym bezpieczniej". Teraz Krajowa Rada Radców Prawnych ogłosiła konkurs na plakat. Jest on skierowany do projektantów, firm projektowych, studentów kierunków projektowych.

Akcję billboardową zorganizowali w ubiegłym roku także adwokaci. Zaangażowała się w nią część izb adwokackich. W niektórych miastach pojawiały się billboardy, np. widok latarni morskiej z napisem: „W morzu spraw wskazujemy drogę. Nie ulegamy wpływom". Emitowano także spoty radiowe.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów