Adwokaci i radcy prawni chcą przekonać do siebie klientów przez kolejne akcje promocyjne

Adwokaci i radcy prawni głowią się, jak zachęcić Polaków, by częściej korzystali z ich porad. ?Mają pomysły na kolejne akcje promocyjne.

Publikacja: 03.09.2014 09:40

Agnieszka Dygant wciela się w rolę pani adwokat w serialu "Prawo Agaty"

Agnieszka Dygant wciela się w rolę pani adwokat w serialu "Prawo Agaty"

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki RB Roman Bosiacki

Samorząd adwokacki zastanawia się nad projektem filmów o pracy adwokatów. Miałyby być one emitowane w paśmie edukacyjnym telewizji publicznej. Ostateczną decyzję w sprawie zaangażowania się w ten projekt ma podjąć Naczelna Rada Adwokacka na posiedzeniu 20 września.

Filmy miałyby mieć konwencję reportażową.

– Byłyby przygotowywane na kanwie prawdziwych, już zakończonych spraw – mówi Marek Mikołajczyk, członek NRA, pomysłodawca akcji. Poszczególne odcinki dotyczyłyby problemów z różnych dziedzin prawa: prawa pracy i mobbingu, rodzinnego, np. sporu o dziecko, gdy małżonkowie mieszkają w różnych krajach, podatków, sporów sąsiedzkich.

– Polacy nie mają nawyku korzystania z pomocy adwokata. Często przychodzą do profesjonalisty dopiero wtedy, kiedy problem zrobi się już bardzo skomplikowany. Tymczasem adwokat może pomóc wcześniej uniknąć poważniejszych kłopotów – zauważa Mikołajczyk. W filmach adwokaci mieliby być przedstawieni właśnie jako profesjonaliści, osoby odpowiedzialne, którym można zaufać i powierzyć tajemnicę.

Zawody adwokata i radcy prawnego są już promowane m.in. na billboardach

Do korzystania z profesjonalnej pomocy mają zachęcić akcje promocyjne zarówno adwokatów, jak i radców prawnych.

Taką akcję przeprowadza właśnie samorząd radcowski. Już ponad rok temu pojawiły się w całej Polsce plakaty z hasłem „Z radcą prawnym bezpieczniej". Teraz Krajowa Rada Radców Prawnych ogłosiła konkurs na plakat. Jest on skierowany do projektantów, firm projektowych, studentów kierunków projektowych.

Akcję billboardową zorganizowali w ubiegłym roku także adwokaci. Zaangażowała się w nią część izb adwokackich. W niektórych miastach pojawiały się billboardy, np. widok latarni morskiej z napisem: „W morzu spraw wskazujemy drogę. Nie ulegamy wpływom". Emitowano także spoty radiowe.

Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: matematyka. Rozwiązania eksperta WSiP
Internet i prawo autorskie
Bruksela pozwała Polskę do TSUE. Jest szybka reakcja rządu Donalda Tuska
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Dobra osobiste
Karol Nawrocki pozwany za książkę, którą napisał jako Tadeusz Batyr