Dużą akcję informacyjną organizuje Naczelna Rada Adwokacka. – Przygotowania jeszcze trwają – zaznacza Jacek Trela, wiceprezes NRA.
Już teraz jednak wiadomo, że planuje się rozmieszczenie około 100 billboardów w całej Polsce, w tym 20 w stolicy. Mają być ustawiane m.in. w okolicy urzędów bądź sądów, czyli tam, gdzie najczęściej pojawiają się osoby, które mogą mieć sprawy prawne wymagające rozwiązania.
Z problemem do specjalisty
– Przygotowujemy także spoty radiowe, w których chcemy zwrócić Polakom uwagę, że jeśli mają problem prawny, to mogą się z nim zwrócić do adwokata – informuje Trela.
Nie tylko adwokatura jest przekonana, że Polacy zbyt rzadko korzystają z porad prawnych. Podobnego zdania jest Łukasz Bojarski, który zajmuje się problematyką pomocy prawnej w Instytucie Prawa i Społeczeństwa INPRIS.
– Aby jednak taka akcja była skuteczna, adwokaci powinni informować również o kosztach korzystania z pomocy prawnej. Różne badania pokazują bowiem, że właśnie brak wiedzy o cenach jest sporą barierą – zwraca uwagę.