Reklama
Rozwiń
Reklama

Komisja Etyki Reklamy: etyczna reklama usług prawniczych i weselnych

Reklama usług prawniczych i weselnych oferowanych przez Panoramę Firm nie przekracza dopuszczalnych granic obyczajowości – uznała Komisja Etyki Reklamy.

Aktualizacja: 10.11.2017 09:50 Publikacja: 10.11.2017 09:20

Komisja Etyki Reklamy: etyczna reklama usług prawniczych i weselnych

Foto: Adobe Stock

Do Komisji wpłynęła skarga na reklamę Panoramy Firmy wyświetlaną przed seansami filmowymi. Kobieta, która poczuła się dotknięta wskazała, że reklama promuje i traktuje sytuację rozwodową jako usługę. Tymczasem jak podkreśliła, rodzina i małżeństwo jest nadrzędną wartością każdego społeczeństwa, należy dążyć do jej zachowania i pomocy czy mediacji w ramach jej ocalenia.

- Reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i uchybiająca w system wartości człowieka. Sugerowanie, że obrączkę można wyrzucić do toalety kiedy się znudzi jest rażące, promowanie rozwodów jest niedopuszczalne – napisała skarżąca.

Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Wniósł również o uznanie reklamy za niezgodną z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamy nie mogą zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.".

Panorama Firm wyjaśniła, że reklama została oparta na koncepcji, która udaje zwiastuny filmowe. Miała nawiązywać do filmu „Cztery wesela i pogrzeb". Połączono w niej zachętę do korzystania z oferty firm z różnych branż. W tej konkretnej reklamie odwołano się do usług organizacji wesel oraz do usług prawnych.

Firma broniła się, wskazując, że w reklamie przedstawiono sytuacje z życia codziennego, i nie są to sytuacji niemoralne. Co więcej, reklama nie afirmuje i nie promuje sytuacji rozpadu rodziny.

Reklama
Reklama

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie uznał, że w przedmiotowej reklamie Panoramy Firm nie przekroczono dopuszczalnych granic obyczajowości.

Co więcej, zdaniem Komisji, reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Zespół Orzekający zwrócił też uwagę, że reklama ta nie godzi w system wartości człowieka.

Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: TSUE wysadził TK w powietrze. To ważna lekcja także dla Donalda Tuska
Cudzoziemcy
Kierowca musi mówić po polsku? Prawnicy oceniają nową usługę „Bolt lokalnie"
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Wieczni prezesi spółdzielni mieszkaniowych zostaną? Spór o reformę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama