Komisja Etyki Reklamy: etyczna reklama usług prawniczych i weselnych

Reklama usług prawniczych i weselnych oferowanych przez Panoramę Firm nie przekracza dopuszczalnych granic obyczajowości – uznała Komisja Etyki Reklamy.

Aktualizacja: 10.11.2017 09:50 Publikacja: 10.11.2017 09:20

Komisja Etyki Reklamy: etyczna reklama usług prawniczych i weselnych

Foto: Adobe Stock

Do Komisji wpłynęła skarga na reklamę Panoramy Firmy wyświetlaną przed seansami filmowymi. Kobieta, która poczuła się dotknięta wskazała, że reklama promuje i traktuje sytuację rozwodową jako usługę. Tymczasem jak podkreśliła, rodzina i małżeństwo jest nadrzędną wartością każdego społeczeństwa, należy dążyć do jej zachowania i pomocy czy mediacji w ramach jej ocalenia.

- Reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i uchybiająca w system wartości człowieka. Sugerowanie, że obrączkę można wyrzucić do toalety kiedy się znudzi jest rażące, promowanie rozwodów jest niedopuszczalne – napisała skarżąca.

Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Wniósł również o uznanie reklamy za niezgodną z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamy nie mogą zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.".

Panorama Firm wyjaśniła, że reklama została oparta na koncepcji, która udaje zwiastuny filmowe. Miała nawiązywać do filmu „Cztery wesela i pogrzeb". Połączono w niej zachętę do korzystania z oferty firm z różnych branż. W tej konkretnej reklamie odwołano się do usług organizacji wesel oraz do usług prawnych.

Firma broniła się, wskazując, że w reklamie przedstawiono sytuacje z życia codziennego, i nie są to sytuacji niemoralne. Co więcej, reklama nie afirmuje i nie promuje sytuacji rozpadu rodziny.

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie uznał, że w przedmiotowej reklamie Panoramy Firm nie przekroczono dopuszczalnych granic obyczajowości.

Co więcej, zdaniem Komisji, reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Zespół Orzekający zwrócił też uwagę, że reklama ta nie godzi w system wartości człowieka.

Do Komisji wpłynęła skarga na reklamę Panoramy Firmy wyświetlaną przed seansami filmowymi. Kobieta, która poczuła się dotknięta wskazała, że reklama promuje i traktuje sytuację rozwodową jako usługę. Tymczasem jak podkreśliła, rodzina i małżeństwo jest nadrzędną wartością każdego społeczeństwa, należy dążyć do jej zachowania i pomocy czy mediacji w ramach jej ocalenia.

- Reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i uchybiająca w system wartości człowieka. Sugerowanie, że obrączkę można wyrzucić do toalety kiedy się znudzi jest rażące, promowanie rozwodów jest niedopuszczalne – napisała skarżąca.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo karne
Słynny artykuł o zniesławieniu ma zniknąć z kodeksu karnego
Prawo karne
Pierwszy raz pseudokibice w Polsce popełnili przestępstwo polityczne. W tle Rosjanie
Podatki
Kiedy ruszy KSeF? Ministerstwo Finansów podało odległy termin
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Podatki
Ministerstwo Finansów odkryło karty, będzie nowy podatek. Kto go zapłaci?
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?