Co się liczy dla pracownika

Chociaż atrakcyjne zarobki i benefity mają decydujący wpływ na atrakcyjność pracodawcy, to Polacy patrzą też na niematerialne aspekty zatrudnienia.

Publikacja: 15.07.2024 04:30

Co się liczy dla pracownika

Foto: AdobeStock

Niemal jednogłośnie przedstawiciele różnych pokoleń Polaków wskazali w tegorocznej edycji badania Randstad Employer Brand Research, że najlepszy pracodawcą jest ten, który oferuje dobre wynagrodzenie. Z tego chóru wyłamało się najmłodsze pokolenie Z, dla którego ważniejsza od zarobków okazała się przyjazna atmosfera w pracy, wysoko ceniona też przez milenialsów, czyli pokolenie Y.

Dwie najstarsze generacje (X i Boomers) nieco wyżej stawiają stabilność zatrudnienia, choć i dla nich przyjazna atmosfera jest w trójce najważniejszych cech dobrego pracodawcy. Joanna Kolasa, menedżer HR Consultancy w Randstad Polska, zwraca uwagę na znaczenie czynnika, który w tym roku po raz pierwszy uwzględniono w badaniu – kwestię równości, czyli równego traktowania i wyrównanych szans bez względu na wiek, płeć, narodowość etc. Ten czynnik, ważny dla 56 proc. Polaków, znalazł się w pierwszej piątce atrybutów dobrego pracodawcy. Okazał się ważniejszy niż równowaga między pracą i życiem prywatnym (work life balance), która wypadła z pierwszej piątki zestawienia.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?