Reklama

Co się liczy dla pracownika

Chociaż atrakcyjne zarobki i benefity mają decydujący wpływ na atrakcyjność pracodawcy, to Polacy patrzą też na niematerialne aspekty zatrudnienia.

Publikacja: 15.07.2024 04:30

Co się liczy dla pracownika

Foto: AdobeStock

Niemal jednogłośnie przedstawiciele różnych pokoleń Polaków wskazali w tegorocznej edycji badania Randstad Employer Brand Research, że najlepszy pracodawcą jest ten, który oferuje dobre wynagrodzenie. Z tego chóru wyłamało się najmłodsze pokolenie Z, dla którego ważniejsza od zarobków okazała się przyjazna atmosfera w pracy, wysoko ceniona też przez milenialsów, czyli pokolenie Y.

Dwie najstarsze generacje (X i Boomers) nieco wyżej stawiają stabilność zatrudnienia, choć i dla nich przyjazna atmosfera jest w trójce najważniejszych cech dobrego pracodawcy. Joanna Kolasa, menedżer HR Consultancy w Randstad Polska, zwraca uwagę na znaczenie czynnika, który w tym roku po raz pierwszy uwzględniono w badaniu – kwestię równości, czyli równego traktowania i wyrównanych szans bez względu na wiek, płeć, narodowość etc. Ten czynnik, ważny dla 56 proc. Polaków, znalazł się w pierwszej piątce atrybutów dobrego pracodawcy. Okazał się ważniejszy niż równowaga między pracą i życiem prywatnym (work life balance), która wypadła z pierwszej piątki zestawienia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama