Jak pokazały wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie Kelly Services, globalnego dostawcy rozwiązań w zakresie HR, zdaniem prawie dwóch trzecich ankietowanych szkolenia oferowane przez pracodawców nie odpowiadają ich potrzebom związanym z rozwojem kariery. Ankiety pokazała, iż ośmiu na dziesięciu polskich respondentów uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich kompetencje zdezaktualizują się.
Dyrektor operacyjny Kelly Services Poland, Vital Bigler twierdzi, iż wczasach rosnącej konkurencji w światowej gospodarce inwestowanie w kapitał ludzki może stanowić o przewadze konkurencyjnej firm
- W obecnej sytuacji gospodarczej może wydawać się, że szkolenie kadr nie jest priorytetem, jednak organizacje, które przeznaczą na nie pewne środki, będą w przyszłości bardziej wydajne i mogą odnotowywać wyższe zyski – mówi Vital Bigler.
[b]Wyniki badania pokazały, na ile szkolenia są istotne dla pracowników z różnych grup wiekowych:[/b]
- Osoby reprezentujące pokolenie wyżu demograficznego (w wieku 48-65lat) najbardziej niezadowolone są z jakości oferowanych im szkoleń. 75 proc. z nich sądzi, że szkolenia te nie są na tyle dobre, aby dzięki nim mogły podnieść swoje kwalifikacje lub przyspieszyć rozwój kariery.