–W dzisiejszych czasach, aby być dobrym menedżerem, samo doświadczenie już nie wystarczy. Niezależnie od branży menedżer musi ciągle się rozwijać – podkreśla Małgorzata Rusewicz, ekspert PKPP Lewiatan. Jej opinię potwierdzają wyniki badania „Polski menedżer”, które od trzech lat prowadzi Talent Club, ogólnopolski program edukacyjny dla polskiej kadry menedżerskiej.
Jak wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego na portalu TalentClub.pl, aż 86 proc. młodych polskich menedżerów zamierza w nadchodzącym roku rozwijać swoje umiejętności. Najwięcej z nich, bo 37 proc. ankietowanych, planuje rozpocząć studia podyplomowe. Co piąty przeczytałby książkę o tematyce biznesowej, a co szósty (16 proc.) wybrałby jakieś szkolenie specjalistyczne. Ok. 12 proc. badanych planuje skorzystać z coachingu.
[wyimek]16 procent młodych menedżerów zamierza skorzystać ze szkoleń w 2011 r.[/wyimek]
Jak podkreśla Anna Wilk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego i ekspert Talent Club, aby być skutecznym menedżerem, należy nie tylko stale poszerzać wiedzę przez kursy, szkolenia czy fachowe lektury, ale też trzeba umieć wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. To dlatego renomowane szkoły biznesu tak zabiegają o wykładowców z doświadczeniem biznesowym.
Jak wynika z wcześniejszych sond Talent Club, aż 82 proc. respondentów zdobywa wiedzę biznesową ze źródeł innych niż uczelnie wyższe. Korzystają oni między innymi z praktycznych doświadczeń swych wykładowców związanych z biznesem, którzy często pomagają swym studentom zdobyć pierwszą pracę.