Jego trzecia edycja, tak jak dwie poprzednie, była adresowana do autorów innowacji wprowadzanych w przedsiębiorstwach. Chodzi o inicjatywy w zakresie technologii, produktów, procesów lub marketingu, które wprowadzono w firmie lub instytucji i przyczyniły się do poprawy jej funkcjonowania. Wdrożone innowacje muszą też być możliwe do zastosowania w innych organizacjach/firmach.
Celem konkursu jest nagradzanie pracowników inicjujących udoskonalenia. W konkursie przyznawane są też tytuły pracodawcy przyjaznego kreatywności, które otrzymują właściciele i szefowie firm zapewniający warunki sprzyjające tworzeniu innowacyjnych pomysłów przez pracowników. W konkursie mogą uczestniczyć projekty wdrożone przez pracodawcę nie później niż 24 miesiące przed datą ich zgłoszenia. W tym roku do PARP wpłynęły opisy 42 nowatorskich projektów. 39 spełniło wymogi konkursu.
5 tysięcy zł jest warta nagroda rzeczowa, którą otrzyma zwycięzca konkursu „Kreowanie jutra"
Innowacje oceniało jury pod przewodnictwem Bożeny Lublińskiej-Kasprzak, prezes PARP. Przy wyborze brano pod uwagę m.in. stopień nowatorstwa i wpływ na poprawę funkcjonowania zakładu pracy. Konkurs „Kreowanie jutra" jest elementem kampanii promocji postaw proinnowacyjnych „Świat potrzebuje Twoich pomysłów", realizowanej przez PARP. Jest ona współfinansowana ze środków unijnych (z Europejskiego Funduszu Społecznego). Honorowy patronat nad konkursem sprawuje minister gospodarki, a medialny „Rz".
—