[b]Nie.[/b] Uchwalona 21 listopada 2008 r. ustawa zniosła przywileje emerytalne tej grupy pracowników.
Możliwość wcześniejszego przejścia na emeryturę pracowników mianowanych przewidywała obowiązująca do 31 grudnia 2008 r. ustawa z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych. Zgodnie z jej art. 23 osoby te, po spełnieniu określonych warunków, mogły przejść na emeryturę w wieku 60 lat (mężczyźni) i 55 (kobiety).
Wśród warunków dodatkowych, od których spełnienia uzależnione było przejście na emeryturę, przepisy ustawy z 1990 r. wymieniały: zatrudnienie na podstawie mianowania, urodzenie przed 1 stycznia 1949 r. oraz utrata pracy w wyniku reorganizacji lub likwidacji zakładu pracy.
Nowa ustawa takich zapisów nie przewiduje. Dlatego też [b]pracownicy mianowani – nawet w okresie przejściowym, czyli do 1 stycznia 2012 r. – przechodzą na emeryturę na zasadach ogólnych, określonych w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.[/b]
[i]Podstawa prawna: